• چهارشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400052719235
  • خبرنگار : 71588

بعد از ۴ سال قطع روابط

سفیر جدید قطر در مصر وارد قاهره شد

سفیر جدید قطر در مصر وارد قاهره شد

سفیر جدید قطر در مصر با هدف دریافت مأموریت کاری خود در چارچوب احیای روابط بین دوحه و قاهره وارد مصر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، سالم مبارک آل شافی، سفیر قطر در مصر از دوحه وارد قاهره شد تا مأموریت کاری خود را برعهده بگیرد.

حاتم النشار، معاون دستیار وزیر خارجه در امور این مراسم از این سفیر قطری استقبال کرد.

قرار است سفیر جدید قطر طی روزهای آتی استوارنامه خود را با هدف مقدمه‌چینی برای آغاز مأموریت فعالیت دیپلماتیک خود به صورت رسمی ارائه دهد.

در همین راستا، جابر الحرمی، مسؤول رسانه‌ای برجسته قطر در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: پس از چهار سال غیبت، سالم مبارک آل شافی، وارد قاهره شد تا ماموریت کاری خود را آغاز کند.

وی در ادامه افزود، روابط قطر و مصر پس از توافق العلا شاهد پیشرفت چشمگیری است و مصر سفیر خود را به دوحه فرستاد و او کار خود را از ژوئن گذشته آغاز کرد.

هنوز دو طرف مصری یا قطری بیانیه‌ای را به صورت رسمی در خصوص ورود سفیر جدید در دوحه صادر نکرده‌اند.

در ۲۳ ژوئن گذشته، مصر تصمیم گرفت، عمرو الشربینی را به عنوان سفیر فوق‌العاده در قطر منصوب کند و حدود یک ماه بعد دوحه تصمیم گرفت سالم بن مبارک بن شافی را به عنوان سفیر فوق‌العاده در قاهره تعیین کند.

سفیر فوق‌العاده از اختیارات حقوقی گسترده‌ای برخوردار است که شامل امضای توافق‌هایی از طرف دولت یا سازمانی به نمایندگی آن است که سفیر عادی حق آن را ندارد.

روابط مصر و قطر پس از امضای بیانیه العلا در ژانویه گذشته در عربستان شاهد گام‌های مثبت در احیای روابط بین دو کشور بوده است.

دو طرف شاهد سفرهای مقامات بین دو کشور و نشست‌های رسمی، توافق بر سر حل پرونده‌های مورد بررسی و همکاری برای تکمیل اقدامات لازم در خصوص آنها است.

آل شافی، هشت سال سفیر کشورش در آنکارا بود و شخصی نزدیک به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است.

این سفیر قطری پیشتر وظایف دیپلماتیک مهمی از جمله نماینده دائم قطر در سازمان ملل و مشاور هیئت سازمان ملل در ژنو را برعهده داشت.

طی نشست العلا در عربستان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با قطر آشتی کرده و بیانیه‌ای را امضا کردند. سال ۲۰۱۷ عربستان، مصر، بحرین و امارات، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و این کشور را تحریم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha