• سه‌شنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400052618539
  • منبع : نمایندگی همدان

به‌روزرسانی دستگاه آزمایشگاهی بیمارستان قائم اسدآباد پس از سالها

به‌روزرسانی دستگاه آزمایشگاهی بیمارستان قائم اسدآباد پس از سالها

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: با تلاش و پیگیری نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی دستگاه اتوآنالایزر مجموعه آزمایشگاه بیمارستان قائم (عج) پس از سالها به‌روز رسانی و مدرن شد.

ایرج صالحی در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به افزوده شدن دستگاه مدرن اتوآنالایزر به مجموعه آزمایشگاه بیمارستان حضرت قائم(عج)  اظهار کرد: این دستگاه ترکیب‌های شیمیایی خون مانند برخی از متابولیت‌ها، الکترولیت‌ها، پروتئین‌ها و یا داروها را در نمونه‌های سرم، پلاسما، ادرار، مایع نخاع و یا سایر مایعات فیزیولوژیک بدن اندازه گرفته و روی نمودار، نمایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز دانشکده با هدف ارتقاء تجهیزات پزشکی مدرن و سرمایه‌ای بیمارستان قائم( عج) به‌روز رسانی این دستگاه آزمایشگاهی ضرورت داشت افزود: این دستگاه اتوآنالایزر آزمایشگاهی برند DIRUI از محل اعتبارات دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال به مجموعه آزمایشگاه بیمارستان حضرت قائم(عج) اضافه شده ضمن اینکه قیمت واقعی دستگاه  افزون بر پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال است .

صالحی با اشاره به خرید و تحویل دستگاه فوق از هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی برای  معالجه بیماران با پیگیری‌های نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با نصب و راه‌اندازی دستگاه خریداری شده، این دستگاه پیشرفته، علاوه بر صرفه‌جویی در ملزومات مصرفی و افزایش دقت و صحت نتایج آزمایشگاه بیمارستان، به افزایش میزان پاسخ‌دهی روزانه بیماران کمک شایانی خواهد کرد.

وی همچنین از خرید یک دستگاه سرور G۱۰ با پیگیری نماینده مردم اسدآباد برای دانشکده علوم پزشکی شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این سرور به منظور توسعه ارتباطات IT و برای راه‌اندازی سامانه‌های جدید دانشکده به‌کارگیری خواهد شد.

صالحی اضافه کرد: با خرید و تجهیز واحد IT دانشکده علوم پزشکی اسدآباد به این سرور و نیز با تغییر معماری سرویس‌ها، از این پس شاهد  افزایش سرعت ارتباطات دانشکده  خواهیم بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ادامه با بیان اینکه بخش توسعه  ICU بیمارستان قائم (عج) در حال تکمیل است، یادآور شد: برای جذب پزشک جراح مغز و اعصاب باید قبل از هر اقدامی نسبت به تهیه و خرید ست‌های تخصصی و ابزارآلات مورد نیاز اقدام شود که این امر نیازمند اعتباری افزون‌بر یک میلیارد تومان خواهد بود که در این رابطه جذب خیرین از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

صالحی در رابطه با ساخت بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی امیرالمومنین اسدآباد هم تصریح کرد: این طرح دارای ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه ساخت بوده و شرکت مادر تخصصی وزارت بهداشت از طرح بازدید لازم را انجام و قراردادها با این شرکت بسته شده است.

انتهای پیام



 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha