• دوشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400052517831
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون استاندار اردبیل تاکید کرد

بستری‌های کرونا در اردبیل به ۷۷۰ نفر رسید

بستری‌های کرونا در اردبیل به ۷۷۰ نفر رسید

ایسنا/اردبیل معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: با تصمیم ستاد ملی کرونا از امروز دوشنبه ممنوعیت تردد و تعطیلی صنوف و ادارات در استان اردبیل نیز اعمال می‌شود.

بهروز ندایی ۲۵ مرداد در جلسه قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: ما شرایط حاد و بحرانی را در شیوع دلتا کرونا در استان اردبیل شاهد هستیم به طوری که در شهر اردبیل با پر شدن تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پذیرش بیماران در مدرسه شهید راثی نظام آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۳۰ نفر با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی بستری شده به گونه‌ای که تعداد بیماران کرونایی استان اردبیل به ۷۷۰ نفر رسیده که در پیک‌های مختلف کرونایی یک رکورد بی‌سابقه به شمار می‌رود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: از روز دوشنبه تا اوایل هفته آینده تعطیلی ادارات، اصناف، بانک‌ها، شرکت‌های خصوصی و دولتی انجام شود تا کنترل بیماری کرونا را در پیک پنجم شاهد باشیم.

ندایی افزود:‌ از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ممنوعیت تردد و جلوگیری از ورود و خروج خودروها به استان اردبیل نیز انجام می‌شود که پلیس راه مقرر شده با متخلفان به جد برخورد کند.

وی از لغو مجوزهای ترددی صادر شده از سوی فرمانداری‌ها در روزهای آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: به هیچ وجه ترددی از محدوده استان به خارج از جاده‌های استان اردبیل انجام نخواهد شد تا ما با کنترل مسافرت‌ها بتوانیم پیک پنجم را تا دو هفته آینده با مشارکت بسیجیان و سپاهیان جمع کنیم.

ندایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار بستری شدن ۷۷۰ نفر در بیمارستان‌ها، یک‌هزار و ۱۰۰ نفر نیز به صورت بستری موقت دارو دریافت کرده و در نقاهتگاه‌ها و منازل ایام قرنطینه را سپری می‌کنند.

وی بیان کرد: افرادی که نسبت به اعمال محدودیت‌های کرونایی پایبند نباشند، قطعا جریمه شده و با رفتارهای محدودکننده بیشتری نیز روبه‌رو خواهند شد.

ندایی به روند واکسیناسیون در سطح استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۷۴ هزار دز واکسن در استان به افراد مختلف تزریق شده و این روند با حل مشکل کمبود واکسن کرونا تداوم می‌یابد.

وی اظهار کرد: با تأمین ۲۶ هزار دز واکسن در شهر اردبیل واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال ادامه می‌یابد و برای گروه‌های شغلی نظیر کارکنان بانک‌ها، رانندگان تاکسی، خبرنگاران و معلمان نیز واکسیناسیون تداوم می‌یابد.

ندایی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید برای جلوگیری از تراکم و تجمع مردم در مراکز تزریق واکسن، ثبت‌نام‌ها از طریق سامانه بهداشت انجام شود تا ازدحام بیشتر به انتشار ویروس کمک نکند.

وی به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجالس عزاداری اشاره کرد و گفت: کوچکترین کوتاهی در این زمینه بزرگترین خطر را به همراه خواهد داشت و به نوعی این بی‌توجهی‌ها تضییع حقوق دیگران خواهد بود.

ندایی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده به هیئت امنای مساجد و دستجات عزاداری، باید عزاداری ماه محرم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شکل درست و به دور از تجمعات انجام شود که در این زمینه استاندار اردبیل نیز در شش بند به برگزارکنندگان این مراسم توصیه‌های لازم را انجام دادند.

وی خاطر نشان کرد: رؤسای محلات باید عزاداران را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب و تشویق کنند که در این زمینه زدن ماسک، رعایت فاصله دو متری، عزاداری در فضای آزاد، دعوت نکردن افراد با علایم مشکوک بیماری کرونا و همچنین دوری افراد تماشاچی و نظاره‌گر این برنامه‌های معنوی از فضای شکل گرفته از دیگر رویکردها و برنامه‌ریزی‌ها خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با برافراشتن پرچم عزای حسینی با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای طرح هر خانه یک حسینیه همه شهروندان به کنترل بیماری کرونا در پیک پنجم کمک کنند چرا که اگر نتوانیم در این مرحله از انتشار ویروس جلوگیری کنیم، بخش زیادی از جامعه آلوده خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha