مجتبی آراسته در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نقش راهها در اقتصاد و توسعه کشور از جنبههای مختلف اهمیت دارد و جاده های کمربندی از جمله الزامات توسعه و ایمنی و لزوم گسترش و آرامش شهرها است که بار ترافیکی یک شهر را در جهت ایمنی تقسیم میکند.
وی تصریح کرد: توسعه جادهای، کمربندی آلودگی هوا و آلودگی صوتی را از مرکز شهر به حاشیهها انتقال میدهند و در عین حال میتوانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و زیربنای رشد آن را به دنبال داشته باشد.
رییس اداره راه و شهرسازی کاشان، افزود: امروزه بخش عمده سرمایه هر کشور به طرحهای عمرانی و زیربنایی آن اختصاص دارد، زیرا یکی از عاملهای رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه موفقیت در اجرای پروژههای عمرانی آن است.
آراسته با اشاره به طرحهای عمرانی در شمال استان اصفهان، تصریح کرد: کاشان یکی از شهرستانهای شمال این استان است، اما کمربندی مناسبی نداشته و عبور ماشینهای سنگین از داخل شهر منجر به خسارتهای جبران ناپذیر جانی و مالی به مردم شده است.
وی گفت: کمربندی کاشان به طول ۲۸ کیلومتر از پل دارالسلام در میدان امام علی(ع) کاشان طراحی شده که عملیات اجرایی هفت کیلومتر از این محور انجام شده و تقریبا در مرحله انتهایی آن قرار دارد و در حالی که مطالعات این طرح به تصویب رسیده و قابل اجراست، اما ساخت این مسیر با مشکل آزادسازی اراضی مواجه شده است.
رییس اداره راه وشهرسازی کاشان، اظهار کرد: ۲۰ کیلومتر از این محور نیازمند آزادسازی اراضی ملی است که با پیگیریهای انجام شده آزادسازی و ادامه پروژه به صورت چهار خطه در حال اجراست که با اجرای آن مشکل ترافیکی شهر کاشان کاملا حل میشود.
آراسته افزود: طرح کنارگذر کاشان به آران و بیدگل و اتصال آن به چرمشهر ورامین به طول ۴۳ کیلومتر دارای ردیف و طرح مصوب ملی است و از میدان امام علی(ع) کاشان شروع می شود که چهار کیلومتر از این محور با کمربندی کاشان به صورت مشترک بین دو شهرستان کاشان و آران وبیدگل قرار دارد.
وی تاکید کرد: بهره برداری از کنارگذر کاشان به آران و بیدگل و چرمشهر ورامین نقش مهمی در کاهش ترافیک شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل دارد و در حال حاضر عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر از این محور کاملا انجام شده و به صورت مقطعی مورد استفاده قرار گرفته است.
رییس اداره راه وشهرسازی کاشان، گفت: این پروژه به جهت آزادسازی اراضی ملی به خصوص منابع طبیعی و قطع تاغزارها و آزادسازی اراضی کشاورزان در دشت های نوش آباد، سفیدشهر و مشکات مدتی متوقف مانده بود.
آراسته افزود: در حال حاضر مشاور این طرح انتخاب و طرح در مرحله مطالعات و تصویب نهایی قرار دارد که پس از پایان مطالعات پروژه، فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای ۱۳.۵ کیلومتر باقیمانده انجام و عملیات اجرایی آن در سال ۱۴۰۰ کاملا عملیاتی میشود.
انتهای پیام
نظرات