• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400052417334
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

راه‌اندازی مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در زائرسرای رضوی

راه‌اندازی مرکز درمان سرپایی بیماران کرونایی در زائرسرای رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از تبدیل زائرسرای رضوی در بولوار چمن مشهد به مرکز ارائه خدمات درمانی سرپایی ویژه بیماران کرونایی خبر داد.

محمدحسین استادآقا با اعلام این خبر، اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی دستوری هشت بندی برای مقابله با کرونا و کمک به مجاوران حضرت رضا(ع) صادر کرده‌اند که مطابق آن همه بنیادها و موسسات زیرمجموعه آستان قدس برای بهبود این شرایط بحرانی دست به کار شده‌اند.

وی ادامه داد: بنیاد کرامت رضوی که پیش از این نیز خدمات گسترده‌ای در حوزه حمایت‌های معیشتی دوره کرونا ارائه کرده بود، در تازه‌ترین اقدام خود و متناسب با شرایط بحرانی کنونی، با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی، مرکزی را برای ارائه خدمات درمانی سرپایی ویژه بیماران کرونایی در زائرشهر رضوی واقع در خیابان چمن ۹۹ راه‌اندازی کرده است.

استادآقا تصریح کرد: با توجه به پایش و ارزیابی انجام شده درباره نیازهای فوری بیماران کرونایی و خانواده‌های درگیر بیماری، مشخص شد کمبود فضاهای درمانی برای انجام اقدامات سبک مانند معاینه سرپایی و تشخیصی، از نیازهای ضروری است و بر همین اساس تصمیم به تجهیز و راه‌اندازی این مرکز در زائرسرای رضوی گرفته شد.‌ این مرکز در گام نخست با ۸۰ تخت فعال شده و به انواع امکانات تخصصی بیمارستانی به‌ ویژه کپسول‌های اکسیژن‌ساز تجهیز شده تا بتواند یکی از نیازهای مهم این شرایط را تامین کند.

وی با اشاره به ارائه‌دهندگان خدمت در این مجموعه، خاطرنشان کرد: کادر درمانی این مرکز از خادمیاران سلامت و شامل دو پزشک، ۱۰ پرستار و ۶ نیروی خدماتی هستند که در دو شیفت، به مراجعه‌کنندگان خدمت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: بنیاد کرامت رضوی در کنار راه‌اندازی این مرکز، برای تسهیل امور درمانی بیماران، ارائه خدمات دیگری را نیز  دنبال کرده است که تجهیز داروخانه و استفاده از دو آمبولانس از جمله این خدمات است تا در صورت نیاز و طبق هماهنگی با بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد، بیماران دارای شرایط حاد، به سرعت از زائرسرا به نزدیکترین بیمارستان انتقال داده شوند.‌

وی یادآور شد: تدابیر و اقدامات عاجل دیگری نیز برای کمک به مردم مشهد در نظر گرفته شده که طی روزهای آینده نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha