• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400052315929
  • خبرنگار : 50210

الهیه و مشاور، مغضوبان تاکسی های اراک!

الهیه و مشاور، مغضوبان تاکسی های اراک!

ایسنا/مرکزی قصه های تاکسی های شهر اراک تمامی ندارد، تا دیروز بحث بر این بود که چرا در شرایط قرمز کرونایی پروتکل های مرتبط با فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود و رانندگان سه مسافر را در صندلی عقب سوار می‌کنند و امروز نیز باید استنکاف آنها برای تردد در برخی از خطوط را شاهد باشیم.

طبیعتا گذر همه اراکی ها به ابتدای خیابان محسنی در این شهر افتاده است، ایستگاه تاکسی این منطقه مختص خیابان دانشگاه، کوی مصطفی خمینی، حافظیه، فاطمیه، معلم، الهیه، مشاور و ... است، اما این روزها رانندگان تاکسی مدل خاصی از خدمات‌رسانی را باب کرده‌اند و از سوار کردن مسافران مربوط به شهرک‌های الهیه یا مشاور خودداری می‌کنند.

این معضلی است که ساکنان این شهرک ها که برای تردد بین شهرک و مرکز شهر، تاکسی را برمی گزینند، با ایسنا مطرح کرده اند.

نگار، یکی از شهروندان اراکی با انتقاد از وضعیت ایجاد شده توسط رانندگان ایستگاه محسنی به ایسنا گفت: متاسفانه اخیرا رانندگان از سوار کردن مسافران شهرک های الهیه و مشاور خودداری می کنند و با اعتراض به این وضعیت به راحتی می‌گویند، چرا باید تا الهیه و مشاور بروم در صورتی که می توانم تا حافظیه و فاطمیه(ایستگاه های قبل از الهیه و مشاور) بروم و سریع‌تر برگردم و مسافر بیشتری بزنم!

وی افزود: این برخورد رانندگان تاکسی در ساعات شب بیشتر است و مسافرین ناچارند بپذیرند تا فاطمیه با تاکسی بروند و مسیر باقی مانده را در تاریکی و خلوتی کوی الهیه و مشاور پیاده طی کنند یا مبلغ بیشتری به راننده بدهند تا قبول کند که آنها را به الهیه و مشاور برساند. حالا شما فکر کنید برای خانمی که در ساعات شب به خانه باز می گردد، پیاده طی کردن خیابان ها و کوچه های این شهرک های حاشیه شهر چقدر می تواند ترسناک و قطعا خطرناک باشد.

نگار گفت: خودم به کنار، اگر کسی توان مالی پرداخت اضافه کرایه ای که راننده ها برای انجام کامل وظیفه شان مطالبه می کنند! نداشته باشد، باید چه کند؟

به گزارش ایسنا، رفتار انتخابی رانندگان برای مسیرها یا اخذ مبلغ کرایه بیشتر، قطعا تخلفی آشکار است و اگر می‌پذیرند که در خطی کار کنند باید وظایف خود را به صورت کامل انجام دهند، البته طبق مصوبه شورای پنجم شهر اراک و ابلاغ شهرداری، میانگین افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر اراک در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۴ درصد بوده است که با این احتساب، کمترین هزینه یک مسیر در شهر اراک ۲ هزار تومان و بیشترین هزینه یک مسیر ۲۷۰۰ تومان است و این در حالی است که در همین لحظه رانندگان تاکسی مسیرهای مذکور، برای هر مسیر ۳ هزار تومان از شهروندان دریافت می کنند، از طرفی مسافر را تا مقصد نمی‌برند و در صندلی عقب هم سه نفر سوار می‌کنند و در برابر هر اعتراضی هم با این جمله مواجه می‌شوید که با "سرویس های شخصی بروید! "

سرپرست سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری اراک در این خصوص به ایسنا گفت: قطعا هرگونه اعتراض یا شکایتی که از سوی شهروندان مطرح شود به سرعت توسط بازرسان سازمان پیگیری می‌شود و در صورت صحت گزارش دریافت شده، حتما با راننده متخلف برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

رضا عزیزمحمدی با بیان اینکه در ابتدای خیابان محسنی دفتر بازرسی سازمان فعال است و شهروندان در صورت مواجهه با چنین رفتاری از سوی رانندگان به سرعت اطلاع دهد تا به سرعت مسئله پیگیری و بررسی شود، گفت: اگر با سازمان و واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات به شماره ۳۴۱۳۰۵۰۰ تماس گرفته شود، بازرسان به سرعت در محل حاضر می‌شوند تا به موضوع رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: حتما شخصا از این خط بازدید خواهم داشت و شرایط را بررسی می کنم.

به گزارش ایسنا، درست است که رانندگان تاکسی در این گرمای طاقت فرسا شغل سختی دارند و در بیشترین مواجهه با کرونا هستند، اما این دلیل نمی شود که خدمات دهی به شهروندان را با سلیقه شخصی خود دنبال کنند، مسلما شرایط اقتصادی و افزایش هر روزه قیمت‌ها زندگی را سخت کرده است، اما اینها بهانه خوبی برای بالا بردن قیمت کرایه تاکسی آنهم به شکل سرخود و برخورد سلیقه ای در انجام وظایف نیست و قطعا باید نظارت بیشتری بر روند کاری تاکسی ها اعمال شود.

معضل دیگری که باید رفع شود، بی توجهی شهروندان به مشارکت در محافظت از حقوق شان است. در واقع یکی از مشکلات این است که شهروندان نیز تلاشی برای شناخت حقوق شان و شناخت روش های پیگیری این حقوق نمی کنند و همین امر باعث می شود که این حقوق از دست بروند. در واقع یکی از مهمترین وظایف مسئولان، علاوه بر پیگیری تخلفات، آگاه کردن مردم از حقوق شان و روش های پیگیری آن است تا سیل تخلفات ریز و درشت از در و دیوار جامعه بالا نرود.

یک سوال مهم هم مطرح است و آن اینکه آیا در دیگر مسیرهای حاشیه ای شهر اراک هم چنین معضلی وجود دارد و آیا مردم در دیگر مسیرها هم به نوعی باید به رانندگان تاکسی برای انجام وظیفه شان باج بدهند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha