• پنجشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400052115133
  • خبرنگار : 50184

سرپرست میراث فرهنگی استان:

منتظر اعلام نظر وزارتخانه برای مسیر جدید تله‌کابین کرمانشاه هستیم

منتظر اعلام نظر وزارتخانه برای مسیر جدید تله‌کابین کرمانشاه هستیم

ایسنا/کرمانشاه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با منتفی دانستن اجرای تله کابین در دشت کاهو، گفت: مسیر نهایی این پروژه تعیین شده و آن را به وازتخانه ارسال کرده ایم تا پس از موافقت آنها اجرایی شود.

جبار گوهری در گفت و گو با ایسنا، با تاکید براینکه اجرای تله کابین کرمانشاه در حریم محوطه جهانی تاق بستان نخواهد بود، اظهار کرد: باتوجه به اینکه پایه های انتهایی تله کابین در دشت کاهو و محوطه پارینه سنگی بود، مخالفت هایی را برای اجرای آن داشتیم، چرا که به ثبت جهانی شدن تاق بستان لطمه وارد می کرد.

وی تصریح  کرد: پیشنهاد تغییر مسیر تله کابین را به شهرداری و سرمایه گذار پروژه دادیم و آنها نیز باتوجه به اینکه این کار برایشان هزینه بردار خواهد بود، مقاومت هایی داشتند.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در نهایت باتوجه به اینکه امکان اجرای این پروژه در دشت کاهو و محوطه پارینه سنگی به عنوان حریم تاق بستان وجود ندارد، پیشنهاداتی را به شهرداری و سرمایه گذار دادیم که منجر به تعیین مسیر جدید دیگری شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود دو هفته پیش طی نامه ای به وزارت میراث فرهنگی مسیر نهایی تعیین شده برای تله کابین را اعلام کردیم که تا به این لحظه جوابی به ما داده نشده و هنوز تصمیمی در وزارتخانه گرفته نشده است.

گوهری از تله کابین به عنوان یک  حرکت توسعه ای و اتفاقی خوب برای شهر کرمانشاه یاد کرد و گفت: ما مانع هیچ حرکت توسعه ای که در بستر قانون باشد، نیستیم و تمام تلاشمان اجرای تله کابین بدون ایجاد مشکل برای ثبت جهانی شدن تاق بستان است.

وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این کار علاوه بر میراث فرهنگی و شهرداری، باید سایر دستگاه های ذیربط همچون محیط زیست و ... نیز هماهنگ باشند و اظهار نظر کنند.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه در خاتمه گفت: تلاش ما این خواهد بود که کاری کنیم که آیندگان نیز از آن منتفع شوند، نه اینکه میراث داران خوبی برای آنها نباشیم.

انتهای پیام     

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha