• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400051913807
  • خبرنگار : 50294

پرداخت ۷۰ هزار مورد کمک معیشت به نیازمندان استان کردستان

پرداخت ۷۰ هزار مورد کمک معیشت به نیازمندان استان کردستان

ایسنا/کردستان مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از پرداخت ۷۰ هزار مورد کمک معیشت و به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان به نیازمندان از محل زکات جمع آوری شده خبر داد.

سیدعلی موسوی جم امروز (۱۹مرداد) در نخستین جلسه شورای زکات استان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یک هزار و ۱۳۸ روستا در استان پرداخت کننده زکات هستند.

وی افزود: از اول سال جاری تاکنون ۲۶ میلیارد تومان زکات در سطح شهر و روستاهای استان جمع آوری شده است.

دکتر موسوی جم تصریح کرد: کمیته امداد در مبلغ زکات جمع آوری شده هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد و زکات جمع آوری شده با همکاری خیران و معتمدین همان محل جمع آوری شده برای رفع مشکلات و نیازهای همان مناطق هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این مبلغ مربوط به زکات فطریه، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کفارات، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات مال التجاره و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات غلات بوده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، ۸۹ درصد از کل زکات جمع‌آوری شده در حوزه فقرا هزینه شده است.

موسوی‌جم از پرداخت یکصد مورد کمک هزینه درمانی، ۱۹۶ مورد کمک هزینه تحصیلی، کمک به خرید، ساخت و تعمیر ۹ واحد مسکن نیازمندان از محل زکات در استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان پرداختی از محل زکات امسال ۲۲ میلیارد تومان در حوزه پرداخت کمک هزینه معیشت به ۷۰ هزار نیازمند بوده است.

به گفت وی، ۱۱ درصد از کل زکات جمع‌آوری شده در سالج جاری در زمینه اجرای پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تعهد امسال استان در حوزه زکات را جمع‌آوری ۵۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سه ماهه امسال با تلاش بخش‌های مختلف ۴۵ درصد از این تعهدات عملیاتی شده است.

وی افزود: نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی زکات بسیار مهم است که امیدواریم رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در این راستا توجه جدی داشته باشند.

موسوی جم از ائمه جمعه و جماعات به عنوان دیگر ظرفیت مهم در زمینه فرهنگ سازی زکات در جامعه نام برد و عنوان کرد: پرداختن به موضوع زکات و اهمیت آن از منظر اسلام و دین در نمازهای جمعه و جماعات نقش مهمی در نهادیه شدن فرهنگ زکات در جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha