• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400051611254
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

حق و حقوق عشایر به شکل کامل در محدوده کشت و صنعت مغان واگذار شود

حق و حقوق عشایر به شکل کامل در محدوده کشت و صنعت مغان واگذار شود

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جهاد کشاورزی و کشت و صنعت مغان باید حق و حقوق محدوده‌نشینان عشایری و روستایی کشت و صنعت مغان را به شکل کامل واگذار کنند.

آیت‌الله سید حسن عاملی ۱۶ مرداد در جلسه مدیران استانی در واگذاری محدوده کشت و صنعت مغان اظهار کرد: بعد از گذشت سال‌ها این اختلاف به پایان رسیده و با پیگیری استاندار اردبیل واگذاری اراضی به میزان سه هکتار برای محدوده‌نشینان کشت و صنعت مغان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای مکرری که از این مناطق داشتیم روستاییان و عشایر منطقه از لحاظ تأمین آب شرب، گاز و سایر خدمات در مضیقه بودند و این محرومیت اسباب سرافکندگی و شرمساری شده بود که بالاخره با پیگیری‌ها و تلاش انجام شده سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط مشکلات حل شده و واگذاری اراضی را به ساکنان واقعی این مناطق شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، کشت و صنعت مغان و همچنین بنیاد مسکن با ورود هر چه سریعتر مشکلات و عوارض احتمالی در این واگذاری‌ها و خدمات‌رسانی مناسب به جامعه عشایری و روستایی را در نظر بگیرد تا به شکل مطلوب و مناسب پیشرفت‌های کار و روند مناسب را در این حوزه شاهد باشیم.

عاملی افزود: قطعا این واگذاری سطح تولید و درآمد روستاییان و عشایر را ارتقا خواهد داد و سعی بر این است تا حق به حق‌دار برسد و بدون اینکه حقی از کسی ضایع شود و یا دیگران به این موضوع طمع کنند به شکل واقعی مشکلات جامعه عشایری و روستایی محدوده کشت و صنعت مغان برطرف شود.

وی با بیان اینکه استاندار اردبیل به صورت ویژه و جدی پیگیر این موضوع بودند، خاطر نشان کرد: زمانی که مشکلات عشایر را می‌شنیدم، روحاً معذب بودم ولی از این به بعد با واگذاری انجام شده به شکل تعاونی نه تنها اعتماد و وثوق اهالی این منطقه فراهم می‌آید بلکه به صورت مشارکتی تولید افزایش پیدا می‌کند.

عاملی از عشایر و روستانشینان محدوده کشت و صنعت مغان خواست تا در حل این مشکل به مسئولان امر اعتماد و وثوق داشته باشند تا به معنای واقعی حق و حقوق آنها احیا شده و بدون اینکه اجحافی در حق کسی انجام شود به صورت قانونی واگذاری اراضی به انجام برسد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha