• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400051610946
  • خبرنگار : 50093

قوچان‌نژاد:

آلکنو، کی‌روش والیبال ایران می‌شود

آلکنو، کی‌روش والیبال ایران می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس والیبال ایران گفت: آلکنو مربی بزرگ و کار بلدی است، اما در یک فرصت چند ماهه چه انتظاری می‌توان از او داشت؟

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: در لیگ ملت‌ها به دنبال ارزیابی بازیکنان بودیم و تقریبا به ارنج اصلی خود برای المپیک نیز دست یافتیم. با توجه به ثبات تیم ملی و سطح قابل قبول آمادگی جسمانی بازیکنان، پیش‌بینی می‌کردم برابر لهستان نمایش خوبی ارائه دهیم، اما فکر نمی‌کردم به یک برد شیرین دست یابیم. روند خوب ایران با یک پیروزی قابل پیش‌بینی مقابل ونزوئلا نیز ادامه پیدا کرد.

وی افزود: متاسفانه مقابل کانادا در هیچ پستی نمایش خوبی نداشتیم. اینکه می‌گویند نقطه قوت کانادا، آنالیز سعید معروف بود را قبول ندارم. معروف یک طراح همه فن حریف است. شکست برابر کانادا شاید دلایلی مثل وجود اختلاف یا ناراحتی‌ در تیم داشته، اما معروف یکی از پاسورهای نخبه‌ جهان است و به این راحتی قابل آنالیز نیست.

کارشناس والیبال ایران گفت: تنها نقطه ضعف بزرگ ایران در المپیک، بازی با کانادا بود. مقابل ایتالیا بازی خوبی ارائه دادیم، اما نتیجه با ما یار نبود. پابه‌پای ایتالیا جلو آمدیم، اما در برخی بزنگاه‌ها کم آوردیم. اگر در ست اول پیروز می‌شدیم، شاید نتیجه بازی به سود ما رقم می‌خورد.

قوچان‌نژاد با اشاره به دیدار مقابل ژاپن بیان کرد: نتایج دیدارهای پیشین ایران باعث شد مقابل ژاپن بازی را با استرس دنبال کنیم. در بعد فنی ژاپن از ایران سرتر نبود، اما به جنگندگی و انگیزه بیشتری مقابل ژاپنی‌ها نیاز داشتیم. آنها در هیچ پوئنی به راحتی توپ را از دست نمی‌دادند و در هیچ نقطه کم نمی‌گذاشتند و همین باعث شد تا در نهایت ببازیم.

وی در خصوص وضعیت همکاری ایران با آلکنو گفت: آلکنو مربی بزرگ و کار بلدی است. او شمه‌ای از ولاسکو دارد، اما در یک فرصت چند ماهه چه انتظاری می‌توان از آلکنو داشت؟ مربی خارجی زمان می‌خواهد تا برنامه‌ها و تاکتیک‌های خود را به تیم القا کند. یک مربی در این فاصله کوتاه تا المپیک نمی‌توانست برنامه‌های خود را پیاده کند.

کارشناس والیبال ایران خاطرنشان کرد: آلکنو کارش را بلد است. باید او را حفظ کنیم؛ چراکه والیبال ایران می‌تواند از او استفاده کند. نباید نیمه خالی لیوان را ببینیم. فقط آلکنو بود که می‌توانست به بازیکنان جوانی مانند صالحی، کریمی و کاظمی باور دهد و از آنان در لیگ ملت‌ها و المپیک استفاده کند. آلکنو با شناختی که از بازیکنان پیدا کرده می‌تواند شرایط خوبی در تیم ملی ایجاد کند. معتقدم که آلکنو برای والیبال ایران می‌تواند همانند کی‌روش برای فوتبال باشد.

قوچان‌نژاد در خصوص خداحافظی سعید معروف تصریح کرد: سعید معروف برای والیبال ایران نعمت بود و والیبال جهان به خوبی او را می‌شناسد. خلاقیت، ابتکار و مدیریت درون زمین معروف مثال‌زدنی است. معروف جزو ۵ پاسور برتر دنیا است. نمی‌دانم چه شد که ناگهان از تیم ملی خداحافظی کرد. در ست پنجم بازی با ژاپن اتفاقاتی رخ داد، اما نمی‌دانم چقدر در این تصمیم موثر بوده‌است. از دست دادن معروف برای والیبال ایران غم‌انگیز است.

وی با اشاره به جواد کریمی، جایگزین معروف در تیم ملی گفت: جواد کریمی می‌تواند جای معروف را پر کند، اما کماکان نیاز دارد یک با تجربه مانند معروف در کنار او حضور داشته باشد حتی اگر نخواهیم از معروف در بازی‌ها استفاده کنیم. با خداحافظی معروف دچار خلا می‌شویم که کمی خطرناک است، اما جواد کریمی را قبول دارم و فکر می‌کنم بتواند جای سعید معروف را در تیم ملی پر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha