به گزارش ایسنا، این شرکت که پس از تحریمهای آمریکا ناچار شد بخشی از کسب و کار تلفن هوشمند خود را بفروشد، اعلام کرد ۳۲۰.۴ میلیارد یوان (۴۹.۵۶ میلیارد دلار) درآمد داشته است.
بزرگترین کاهش درآمد مربوط به گروه کسب و کار مصرف کننده هواوی شامل گوشیها بود که درآمدش ۴۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵.۷ میلیارد یوان رسید.
سخنگوی هواوی اعلام کرد حاشیه سود خالص این شرکت ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۹.۸ درصد رسید که تا حد زیادی به دلیل بهبود بهره وری بود.
دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ هواوی را در لیست سیاه تحریمها قرار داد و دسترسی این شرکت به فناوری آمریکایی را ممنوع کرد که توانایی هواوی برای طراحی تراشه هایش و تامین قطعات مورد نیاز از فروشندگان آمریکایی را تحت تاثیر قرار داد.
این تحریمها به کسب و کار تلفن هوشمند هواوی ضربه زد و این شرکت در سه ماهه دوم برای نخستین بار در بیش از هفت سال گذشته از فهرست پنج فروشنده بزرگ تلفن همراه در چین حذف شد و طبق آمار شرکت Canalys، تنها ۶.۴ میلیون دستگاه گوشی فروخت. در حالی که این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۷.۴ میلیون دستگاه گوشی بدون در نظر گرفتن گوشیهای ارزان قیمت Honor فروخته بود. هواوی برند Honor را در نوامبر فروخت.
کسب و کار مصرف کننده در بیش از نیمی از درآمد هواوی در سال ۲۰۱۹ سهم داشت.
درآمد هواوی از تجهیزات مخابراتی در نیمه اول سال میلادی جاری ۱۴ درصد کاهش یافت که تا حدودی به دلیل کندی توسعه شبکه ۵G در چین بود.
طبق یادداشت داخلی رِن شنگفی، موسس و مدیرعامل هواوی که رویترز در ماه مه مشاهده کرد، هواوی تلاش می کند به سمت نرم افزار و کسب و کاری حرکت کند که در معرض ریسک فشارهای آمریکا نباشد.
اریک شو، رییس هیات مدیره چرخشی هواوی در بیانیه ای در خصوص نتایج مالی این شرکت گفت: هدف ما دوام آوردن و نیل این هدف به شکل مستمر است. ما اهداف استراتژیک خود را برای پنج سال آینده تعیین کرده ایم.
هواوی سیستم عامل هارمونی را در ژوئن عرضه کرد و در نتیجه دیگر به نرم افزار اندروید گوگل متکی نیست. تحریمهای آمریکا فراهم کردن حمایت فنی از سوی گوگل برای مدلهای جدید گوشی هواوی را ممنوع کرده است.
درآمد نیمه اول سال گروه کسب و کار اینترپرایز هواوی تحت تاثیر رشد تقاضای صنعت برای اتصال ICT در بحبوحه ادامه همه گیری کرونا، ۱۸ درصد رشد کرد و به ۴۲.۹ میلیارد یوان رسید.
بر اساس گزارش رویترز، هواوی همچنین شاهد رشد قوی کسب و کار خدمات ابری بود که طبق آمار Canalys، در سه ماهه اول بیش از دو برابر رشد کرد و ۲۰ درصد سهم بازار در چین را تصاحب کرد.
انتهای پیام
نظرات