• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400050604155
  • خبرنگار : 50167

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان خبر داد

ظهور فرصت‌های شغلی جدید در دوران کرونایی

ظهور فرصت‌های شغلی جدید در دوران کرونایی

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان گفت: ویروس کرونا یک تحرک خاصی در بحث کسب و کار مجازی ایجاد و فرصت‌های شغلی جدیدی را به جامعه معرفی کرد.

محمدرضا انصاری ظهر امروز (۶ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان برگزار شد، با بیان اینکه اثرگذاری آموزش‌های مهارتی و تحقق آن زمان‌بر و دیر بازده بوده و طی چند سال آینده تاثیر آن مشاهده خواهد شد، اظهار کرد: اکثر افراد پس از کسب مهارت وارد بازار کار می‌شوند و ۹۰ درصد افراد دارای مهارت حرفه‌ای شاغل هستند.

وی در رابطه با خسارت کرونا به آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان، افزود: آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای در شرایط کرونایی آسیب دیده‌اند و تسهیلات کرونایی ارائه شده به این آموزشگاه‌ها کمتر از میزان آسیب‌های وارده به آنان بود.

این مسئول با بیان اینکه عمده وظایف تعیین شده و اهداف امروز، شناسایی مشاغل جدید و استانداردسازی آن‌ها است، تصریح کرد: اگر کودکان از سن پنج سالگی مهارت‌آموزی داشته باشند، در آینده به فردی کارآفرین و شاغلان ماهری تبدیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در رابطه با ورود تکنولوژی سی‌.ان‌.سی روی چوب، گفت: اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان تکنولوژی سی‌.ان‌.سی روی چوب را وارد کرده و طی چند روز آتی دستگاه به کارگاه تحویل داده می‌شود.

انصاری با بیان اینکه رسانه‌ها باید در بحث ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی ترویج مهارت و کارآفرینی به جای کارجویی یاری‌گر باشند، اظهار کرد: طبق مطالعات انجام شده و طرح‌های پژوهشی در سنوات گذشته از سامانه کارجو، سند آمایش سرزمین، توسعه گردشگری استان زنجان، طراحی‌های مختلفی که تولید محتوا بر اساس واقعیت مجازی، تامین خودروهای هیبریدی همه به‌ صورت آموزش‌های واقعیت مجازی قابل آموزش است.

وی افزود: یکی از  عوامل مهم در بحث پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، افزایش کیفیت و کمیت تولید تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی بوده و ارتقای مهارت شاغلان بنگاه‌هایی اقتصادی است.

این مسئول در رابطه با راه‌های اصلی برای برون‌رفت از معضل بیکاری، افزود: آموزش‌ها، توسعه بخش غیردولتی، توسعه مشارکت ذی‌نفعان و در راس امور حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یکی از راه‌های اصلی برون‌رفت از معضل بیکاری و ناامیدی و یاس جوانان است، زیرا حس مهارت‌آموزی اعتماد به نفس ویژه‌ای را به افراد می‌بخشد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان با بیان اینکه فرصت‌های جدید شغلی بر مبنای دینامیک اشتغال است، ادامه داد: اگر بخواهیم فرصت شغلی جدید ایجاد کنیم باید مطالعات تطبیقی را در سیستم طبقه‌بندی مشاغل داشته باشیم.

انصاری در رابطه با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا یک تحرک خاصی در بحث کسب و کار مجازی بر اساس تجارت‌های الکترونیک و سایر بخش‌ها داشت و یکسری فرصت‌های شغلی جدید را به جامعه معرفی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha