• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400042719829

دبیر هماهنگی شورای ششم شهر مشهد:

شورای ششم مشهد فارغ از جنا‍‌ح‌بندی های سیاسی خدمت خواهد کرد

شورای ششم مشهد فارغ از جنا‍‌ح‌بندی های سیاسی خدمت خواهد کرد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر هماهنگی شورای ششم شهر مشهد گفت: شورای ششم مشهد فارغ از جناح بندی سیاسی به مردم خدمت خواهد کرد.

حسین حسامی امروز در نشست خبری منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: رسانه عضو شانزدهم شورای ششم است. ما منتخبین شورای ششم فرضیاتی داریم که براساس آن مشهد شهر امام رضا(ع) و محور شکل‌گیری شهر و حرم دحو ‌الارض مشهد است.

وی با اشاره به اینکه در کنار ایجاد شهر زیارتی باید در پیش‌برد مشهد در تمام ابعاد و ایجاد درآمدپایدار برای آن تلاش کرد، افزود: توجه به مناطق حاشیه شهر، ایجاد شیب خدمات و تخصیص تسهیلات برای شورای شهر، استفاده از جوانان و مشارکت دادن مردم در سه حوزه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و نیز اجرا و نظارت از برنامه‌های دیگر ماست. نگاه زیارتی، تامین منابع مالی پایدار و اقتصاد زیارت را در دستور کار داریم. از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۰، ۳۷ جلسه در حدود ۱۲۰ ساعت برای بررسی موضوعات مختلف مربوط به شهر برگزار شده است. همچنین نشست‌های گروه‌ها، جمعیت‌های خاص و توجه به امر آموزش در شورای ششم صورت گرفته و می‌گیرد. توجه به مناطق حاشیه‌ای و ایجاد خدمات به مناطق حاشیه‌ای از موضوعات مورد اهمیت شورای ششم است. شورای ششم از جوانان انقلابی تشکیل شده که آموزش‌ها بیشتر برای آنان در دستور کار قرار گرفته است.

حسامی در خصوص پروژه‌های عمرانی شهری خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی یک گام عقب‌تر نخواهیم رفت. ما اعتقاد به توسعه متوازن شهری داریم. شهر از عرض در حال توسعه است که اشکالاتی در حوزه شهری به وجود آورده است. جلساتی با استاندار برگزار و پیشنهاد شد که در حال حاضر طرح جامع شمال شرق دست نگه داشته شود. اگر پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد، بی‌تردید به اتمام می‌رسد و در پروژه‌های جدید بازنگری صورت می‌گیرد. طرح‌ها باید مطابق نگاه مدیریت شهری باشد. نگاه ما به پروژه های عمرانی مثبت است و به سمت اجرای آن حرکت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از جمعیت شهر را بانوان تشکیل می‌دهند. در حوزه مدیریت شهری حضور موثر بانوان در خط مشی‌گذاری و نظارتی را باید قدر دانست و تفکیک زن و مرد در این حوزه درست نیست. برای مشارکت بانوان به وسیله یک کمیته ورود جدی پیدا کردیم. کمیسیونی با عنوان تدوین چشم انداز چهار ساله شهر مشهد نیز تشکیل می‌شود. بیش از نیمی از جمعیت مردم مشهد زنان هستند. موثر ترین اعضای شورای اجتماعی محلات زنان هستند که تشخیص و نظرات درستی دارند. در دوره ششم باید ورود جدی به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله مشهد داشته باشیم.

این منتخب شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص رفت‌وآمدهای اتوبوسی در ادوار مدیریت شهری اظهار کرد: نگاه ما به سرمایه انسانی باعث رفت و آمد اتوبوسی در شهرداری شده است. به سرمایه‌های انسانی شهرداری کم لطفی و بی‌مهری شده و باید از این امر جلوگیری کنیم. در حال حاضر در شورای ششم از ۱۵ نفر، هشت نفر سابقه مدیریت شهری و ۱۲ نفر به صورت مستقیم در شهرداری سابقه کار دارند. کسی که حدود ۲۰ سال است در شهرداری شاغل است، جزو سرمایه‌های انسانی شهرداری است. ورود اتوبوسی به شورا و شهرداری در دوره‌های مختلف اتفاق افتاده که باید جلوی آن را در این دوره بگیریم. در شهرداری متخصص‌ترین افراد را در در اختیار داریم که از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

حسامی در خصوص شاخص‌های انتخاب شهردار، عنوان کرد: شاخص‌ها در کمیته مورد نظر تدوین می‌شود. مصادیق زیادی در فضای مجازی در خصوص انتخاب شهردار مطرح می‌شود اما بنده آن را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم. ملاک ما خروجی کمیته تدوین و سیاست‌های شورای ششم است. شورای ششم تخصص‌گراست و افرادی که برنامه داشتند به میدان آمدند.

وی با اشاره به اینکه در اولین جلسه عنلی شورای ششم رئیس شورای اسلامی شهر این دوره رای‌گیری و مشخص می‌شود، تاکید کرد: انتصابات از کارهای شهردار مشهد بوده و شورای ششم تنها یک انتصاب دارد و آن شهردار است. اعضای شورا کسی را انتخاب نمی‌کنند. امنیت شغلی کارمندان شهرداری باید ایجاد شود.

منتخب شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بین ساختار مصوب و اجرایی تفاوت زیادی وجود دارد. در مشهد فقط شهروندان حضور ندارند بلکه زائرانی هستند که شهرداری باید به آنان خدمات بدهد. امنیت شغلی از موضوعات مهمی است که در ساختار شهرداری باید آن را در دستور کار قرار دهیم.

حسامی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند که اگر بخش خصوصی در جایی سرمایه‌گذاری کند، نباید سود کند، عنوان کرد: این باور اشتباه است. اگر قرار نباشد که بخش خصوصی سود کند چرا در آن کار سرمایه‌گذاری کند؟ ما باید بدانیم مشکلات و خواسته‌های بخش خصوصی در کجاست و نیازهای اصلی و گره‌های آنان را در بخش و حوزه مدیریت شهری، شورا و حوزه نهادهای بالادستی بدانیم و در حوزه‌های مربوط به خود آن را بررسی و حل کنیم.

وی در خصوص زائران خارجی گفت: در سال حدود سه میلیون و ۵۰۰ زائر خارجی به مشهد می‌‍آمدند که در حال حاضر تعداد آنان کم شده است. مشهد شهر زیارتی و مبتنی بر زیارت است که باید با استفاده از پتانسیل‌های آن، استفاده و بهره کافی را ببریم. رویکرد ما به این موضوع مثبت است. یکی از برنامه‌های ما استفاده از ظرفیت‌های گردشگران خارجی است.

دبیر هماهنگی شورای ششم شهر مشهد افزود: بخش عمده درآمد شهر زیارتی مشهد از زائران است و بناست از ظرفیت حدود چهار میلیون زائر خارجی استفاده کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha