• چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400042317178
  • خبرنگار : 50184

فرمانده انتظامی کرمانشاه:

آمار وقوع جرم در کرمانشاه بالا نیست

آمار وقوع جرم در کرمانشاه بالا نیست

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: آمار وقوع جرم در کرمانشاه به نسبت میانگین کشور پایین‌تر است.

سردار علی اکبر جاویدان در نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه  دار که امروز(23 تیر) در دادگستری کرمانشاه برگزار شد، با تاکید براینکه آمار وقوع جرم در کرمانشاه بالا نیست، اظهارکرد: میزان وقوع جرم در کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری پائین تر است.

وی افزود: در حال حاضر همه مسئولین قضایی وانتظامی استان دغدغه امنیت را دارند، اما باید به این هم توجه داشته باشیم که امنیت موضوعی جمعی است و همه باید در آن مشارکت داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: تک  تک اعضای خانواده، همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی و ... نیز برای حفظ امنیت در جامعه نقش ایفا کنند و باید سعی داشته باشند که هر مسئله ای را پلیسی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی آنقدر که در کرمانشاه امنیت داریم، احساس امنیت را نداریم، چون تبلیغات منفی زیادی می کنیم.

جاویدان افزود: وقتی یک جرم خشن در کرمانشاه اتفاق می افتد، افراد غیرمسئول با نظر سوء اقدام به انتشار گسترده آن در فضای مجازی می کنند، بنابراین کسانی که درخارج از استان هستند، اینطور برداشت می کنند که همه مردم کرمانشاه اینطور هستند.

وی یادآورشد: البته ما قبول داریم که به دلایلی همچون مشکلات معیشتی، فقر، تورم، آسیب های اجتماعی و... جرائمی در جامعه رخ می دهد، اما در مجاری خود به درستی مدیریت و دنبال می شود و اینطور نیست که سیستم انتظامی و قضایی اظهار عجز کنند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اعلام اینکه جرائم در کل کشور روندی افزایشی دارد، گفت: برخی از استان ها هستند که حتی جمعیت آنها از کرمانشاه هم کمتر است، اما میزان  وقوع جرم در آنها از کرمانشاه بیشتر است.

وی اعلام کرد: جرائم خاص فقط در کرمانشاه نیست، بلکه در همه جای کشور وجود دارد، اما متاسفانه می بینیم که وقوع این جرائم در کرمانشاه بازتاب زیادی پیدا می کند،  درحالی که اوضاع امنیتی ما شرایط خوبی دارد.

جاویدان گفت: حتی گاها برخی جرائم در استان های دیگر اتفاق می افتد، اما کلیپ هایی که از آن پخش می شود، به اسم کرمانشاه تمام می شود که این روند باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: قدرت کشف و برخورد نیروی انتظامی در کرمانشاه در برخورد با مجرمین بویژه مجرمین حرفه ای و سابقه دار بالاست، اما باید علل وقوع  جرم را ریشه یابی کنیم و با کار فرهنگی آن را مدیریت کنیم.

در ادامه این نشست، سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان نیز به وضعیت برخورد با مجرمین سایبری در استان اشاره کرد و گفت: در سال 1399 بیش از 95 درصد از جرائم سایبری را در استان کشف کردیم وطی سال 1400 نیز تاکنون این آمار 85 درصد بوده است.  

وی تصریح کرد: طبق آمارها از ابتدای سالجاری تاکنون افزایش 60 درصدی جرائم سایبری را در استان شاهد بوده ایم.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به گسترش نفوذ فضای مجازی در جامعه و به تبع افزایش جرائم سایبری هم اشاره ای داشت و گفت: براساس بررسی های انجام شده حدود 97 درصد از شهروندان کرمانشاهی از فضای مجازی استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: پلیس فتا استان بصورت 24 ساعته فضای مجازی را رصد می کند و هر کلیپی از وقوع جرائم خشن منتشر شود را سریعا برای مقامات انتظامی و قضایی استان ارسال می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha