• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400042115347
  • خبرنگار : 50037

امسال ۲ هزار کیلو مواد مخدر در استان کشف شد

امسال ۲ هزار کیلو مواد مخدر در استان کشف شد

ایسنا/همدان دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان از کشف دو هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان در سه ماه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمزه عبدکوند در شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان اسدآباد اظهار کرد:۹۰ درصد ورودی قاچاق و مواد مخدر به کشور و استان توسط نیروی انتظامی در خط مقدم مقابله منتج به کشف می‌شود.

عبدکوند در ادامه با تاکید بر حمایت از بهبود یافتگان از اعتیاد در بحث اشتغال، خاطرنشان کرد:در سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بیش از ۳۷۰ نفر از بهبود یافتگان از اعتیاد سطح استان همدان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به افتتاح و بهره برداری مرکز ماده ۱۶ شهرستان نهاوند در سال گذشته یاد آور شد: با طرح توسعه این مرکز سال گذشته با هدف ساماندهی و درمان و پذیرش معتادان میزان ظرفیت آن به ۲۰۰ نفر افزایش یافته و طرح توسعه آن به بهره برداری رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه از ۹۵۰ کیلومتر مرز مشترک بین افغانستان و ایران تنها  ۱۷۰ کیلومتر انسداد یافته تصریح کرد: متاسفانه ورودی قاچاق به داخل کشور بسیار بوده و ۵۰ درصد میزان سطح زیر کشت مواد مخدر را  آمریکا در افغانستان افزایش داده که خوشبختانه  با ورود مواد مخدر بیشتر این مواد کشف می‌شود.
عبدکوند  مبارزه با مواد مخدر را کاری بزرگ و سنگین برشمرد و تصریح کرد: امام راحل نجات معتاد را نجات جامعه می‌دانستند و این امر نشان از کاری بزرگ و مهم دارد.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع مبارزه با مواد مخدر در کلان کشور رئیس جمهور،در سطح استان استاندار و ۲۸ دستگاه و در سطح شهرستان‌ها فرماندار و ۲۵ دستگاه اعضای شورای تامین در این رابطه هستند.
فرماندار اسدآباد نیز اعتیاد را اصلی‌ترین آسیب اجتماعی در کشور دانست و گفت:اعتیاد  منشاء اصلی بسیاری از جرائم چون سرقت ،معضلات خانوادگی و طلاق ،نزاع‌های دسته جمعی بوده به عنصری است که آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند.

سعید کتابی اظهار کرد: در سه ماه ابتدای سال‌جاری دو میلیارد و ۲۵۰میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به ۴۵ نفر از  بهبود یافتگان از اعتیاد این شهرستان در زمینه اشتغال‌های مختلف پرداخت شده است.
وی با اشاره به فعالیت چهار کمپ ترک اعتیاد در شهرستان،بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌های کرونایی کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان به تبع سراسر کشور با تقلیل ظرفیت مشغول به فعالیت بودند و در برخی از شرایط کرونایی با تعطیلی مواجه شدند که این امر کمپ‌ها را متضرر کرد و در همین رابطه برای جبران آسیب‌های کرونایی اعتباری افزون بر ۸۱ میلیون ریال یارانه به چهار مرکز ترک اعتیاد شهرستان پرداخت شد.

امام جمعه اسدآباد نیز گفت: مساله مواد مخدر یک مساله فراگیر جهانی است و باید با هم پیوستگی و همدلی در حوزه پیشگیری از این آسیب گام برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی حسینی مجد تصریح کرد: هرگونه جهاد و مقابله در راه پیشگیری از مواد مخدر، جهاد در راه خداست و نباید از جهاد در این راه خسته شد.

وی افزود: امروز قدرت‌های بزرگ و قوی پشت سر مساله مواد مخدر ایستاده‌اند و هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند و دست‌اندرکاران حوزه مقابله و فرهنگی در کشور نباید خسته شوند و باید در مقابل این بلای خانمان‌سوز بایستند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha