به گزارش ایسنا بنابر اعلام دیجی پی، شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان با نام تجاری دیجیپی، از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا امروز، موفق شده برای بیش از ۵۲هزار کاربر مختلف از سرتاسر کشور، اعتبار خرید آنلاین کالا فراهم کند.
این طرح و طرحهای مشابه با افزایش ضریب نفوذ خدمات «اعطای اعتبارات خرد» به کاربران، میتواند گام مهمی برای توسعه اکوسیستم اقتصاد دیجیتال و عاملی برای رشد تجارت الکترونیک و اعتمادآفرینی میان فعالان این حوزه باشد.
یکی از مزایای این خدمات، غیرحضوری و الکترونیک بودن فرآیند اعتباردهی و تفاوت عمده آن با روند اعطای وام در روشهای سنتی و بانکیست. افزون بر این در روش یاد شده کاربران نیازی به ارائه ضامن ندارند که این موضوع هم به تسریع و سهولت دسترسی به این خدمات کمک میکند.
هومن امینی، مدیرعامل شرکت دیجیپی، پیش از این در گفتوگویی، با اشاره به اینکه یکی از رسالتهای این شرکت کمک به اقتصاد دیجیتال با بهبود فرایند خرید است، گفته بود: «با همین هدف پروژه اعتبار مصرفکننده دیجیپی را از سال گذشته آغاز کردیم. ایدهآل ما آن است که هیچ وثیقهای از افراد دریافت نکنیم، ولی فعلا بهخاطر تعاملاتی که با مجموعههای تأمینکننده اعتبار داریم، چکی از مشتری دریافت میکنیم و در نهایت آن را بر میگردانیم».
امینی درباره برنامهها و امیدهای دیجیپی برای آینده هم گفته بود: «امیدواریم مشتریهای فرآیند وامدهی خرد آنقدر خوشحساب باشند که بتوانیم تأمینکنندگان را متقاعد و مبالغ خرد را با حداقل وثیقه اعطا کنیم.»
دیجیپی همگام با برنامهی اختصاصی خود برای اجرا و توسعهی وامدهی خرد در ایران، بیش از یک سال است که امکان خرید اقساطی از فروشگاه بزرگ دیجیکالا را برای کاربران فراهم کرده است. کاربران دیجیپی با ثبت درخواست از طریق این اپلیکیشن، اعتبارسنجی شده و در صورت تأیید اعتبار، بدون نیاز به ضامن و فقط با ارائه یک برگ چک صیادی، اعتبار خرید آنلاین دریافت میکنند.
کارشناسان اقتصاد دیجیتال در ایران، نگاه خوشبینانهای به این قبیل فعالیتها در اکوسیستم تازه شکلگرفته لندتک در کشور دارند و امیدوارند با فراهم شدن بسترهای بیشتر و اعتمادسازی در میان کاربران، راه برای فعالان این حوزه هموارتر شود.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات