• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400042115216

مدیرعامل گروه دانش بنیان موسسات بهارنکو اعلام کرد:

کاهش آمار جدایی زوجین طی ۵ سال اول زندگی در فارس

کاهش آمار جدایی زوجین طی ۵ سال اول زندگی در فارس

ایسنا/فارس مدیر عامل گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو در استان فارس اعلام کرد که آمار جدایی زوجین طی ۵ سال اول زندگی در استان فارس طی ۱۰ سال اخیر بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام حمید مقامی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، گفت: سال ٨٩ حدود ٥٠ درصد از طلاق‌ها در استان فارس طی ٥ سال اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتاد اما با تلاش‌های انجام شده و همراهی این مؤسسه با زوجین در ٥ سال اول زندگی مشترک، امروز میزان طلاق در ٥ سال اول زندگی مشترک در این استان به زیر ٣٠ درصد رسیده است.

مقامی با بیان اینکه از آغاز فعالیت موسسه بهار نکو تاکنون بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی هنگام ازدواج این موسسه شرکت کرده‌اند، از بهبود نرخ خام طلاق در استان فارس طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: جایگاه فارس از نظر نرخ خام طلاق سال گذشته به رتبه ١٨ کشور رسید، حال آنکه فارس سال ٨٩ جزو پنج استان اول کشور در این شاخص بود.

مدیرعامل ورئیس هیئت مدیره گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو، ضمن بیان این مطلب که آموزش‌های این موسسه در ۶ سرفصل "اخلاق و حقوق زوجین، روانشناسی زن و مرد، مهارت‌های زندگی، بهداشت و مدیریت روابط جنسی، اقتصاد خانواده و تغذیه و طب ایرانی" ارائه می‌شود، گفت: فارس تنها استانی است که با شیوع کرونا، آموزش‌ها را به صورت آنلاین دنبال کرد.

مقامی با یادآوری اینکه سال گذشته بالغ بر ٦٠ هزار نفر از کلاس‌های آنلاین استفاده کرده‌اند، اضافه کرد: این مؤسسه تا پنج سال پس از زندگی مشترک زوجین با آنها همراهی می‌کند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه دانش بنیان موسسات بهار نکو با بیان اینکه در سال ٩٨ بیش از ٣٠٠ عنوان همایش و کارگاه آموزشی در فارس به صورت حضوری و حتی در روستاهای محروم برگزار شده است، گفت: با شیوع بیماری کرونا، این همایش و کارگاه‌ها به صورت وبینار برگزار می‌شود.

مقامی با اشاره به برگزاری ۴۰ عنوان کارگاه آموزشی از سوی این موسسه طی سه ماه اول امسال، و با بیان اینکه هدف بهارنکو، استحکام بنیان خانواده، افزایش پایداری و رضایتمندی زندگی زناشویی است، خاطرنشان کرد: طرح بهارنکو دارای پوشش ١٠٠ درصدی است و هیچ ازدواجی در فارس بدون شرکت در کلاس‌های آموزشی ثبت نمی‌شود.

به گفته مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه دانش بنیان موسسات بهارنکو، سال ٨٩ حدود ١٧ درصد از طلاق‌های ثبت شده در استان فارس مربوط به یکسال اول زندگی مشترک بود که این شاخص آماری سال ٩٩ به ٣ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha