• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400042114679
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل کشت و صنعت مغان خبر داد:

حضور ۱۰ هیئت خارجی در کشت و صنعت مغان

حضور ۱۰ هیئت خارجی در کشت و صنعت مغان

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از حضور ۱۰ تیم و هیئت خارجی برای انعقاد قرارداد همکاری و تقویت صادرات محصولات کشت و صنعت مغان به کشورهای مختلف خبر داد.

محسن‌زاده ۲۱ تیر در نشست اعضای هیئت مدیره کشت و صنعت مغان اظهار کرد: این هیئت‌های خارجی از کشورهای مجارستان، روسیه، عراق، افغانستان و... با حضور در کشت و صنعت مغان در شش ماه اخیر سعی کردند با تنوع تولید محصولات این شرکت آشنا شده و انعقاد قرارداد برای صادرات محصولات را داشته باشند.

وی به احیای کشت و صنعت مغان در دوره جدید شکوفایی این مجموعه بعد از بازگشت به عنوان یک شرکت دولتی اعلام کرد و گفت: در ابعاد مختلف در حال حاضر کشت و صنعت مغان از لیست شرکت‌های اصل ۴۴ خارج نشده ولی در سال جاری صحبتی از واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی نیست و در آینده امکان واگذاری با شرایط مناسب وجود دارد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به فعالیت هیئت مدیره کشت و صنعت مغان با تخصص و تبحر لازم و با نیت احیای این بنگاه عظیم اقتصادی را یادآور شد و افزود: در شش ماهه اخیر که کشت و صنعت مغان به مجموعه دولتی باز گشته است، با حمایت وزارت جهاد کشاورزی سعی داشته تا در همه بخش‌ها راندمان تولید و توان فنی، مهندسی و کارشناسی خود را ارتقا دهد.

محسن‌زاده تصریح کرد: کشت و صنعت مغان از نیروهای متخصص و متبحر بهره می‌برد و در تلاش است تا با تأمین نهاده‌ها اعم از کود، بذر، سم و کشت مکانیزه توان تولید خود را ارتقا دهد.

وی از پرداخت بخش عظیمی از بدهی ۱۴۰ میلیارد تومانی کشت و صنعت به بخش‌های مختلف اعم از مالیات و بیمه اشاره کرد و ادامه داد: با هدف حمایت از پرسنل و نیروی انسانی حاضر در کشت و صنعت مغان، ما سعی کردیم با پرداخت به موقع حقوق بر اساس احکام جدید افزایش پرداختی‌ها ماهانه ۲۵ میلیارد تومان را اعم از حقوق، بیمه و مالیات داشته باشیم.

محسن‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای همه نیروهای کشت و صنعت مغان حق جذب برقرار شده و با انگیزه مضاعف نیروهای کشت و صنعت مغان در حال تولید و بالا بردن راندمان این مجموعه هستند.

وی اضافه کرد: افزایش تولید ۳۰ درصدی در تولید گندم، ۲۱ درصدی در کلزا و ۴۰ درصدی در جو و همچنین افزایش تولید شیر با رکورد ۱۹۴ تن از دیگر موفقیت‌های کشت و صنعت مغان در ماه‌های اخیر بوده است.

محسن‌زاده فعالیت سه شیفته کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان را با تنوع تولیدات یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با بازاریابی مناسب برای تولید محصولات و عرضه آن بتوانیم شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از رغبت و انگیزه سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در کشت و صنعت مغان خبر داد و اظهار کرد: چند شرکت خارجی اعم از چینی و اتریشی برای سرمایه‌گذاری در کشت و صنعت مغان اعلام آمادگی کردند و سعی و تلاشمان بر این است تا شرایط مناسبی را در تقویت این بخش و توسعه و نوسازی صنایع کشت و صنعت مغان شاهد باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha