• پنجشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400041712385

معاون وزیر آموزش و پرورش:

تشکیل هسته فکری هویت دانش‌آموزان خروجی همایش ملی کودکان باشد

تشکیل هسته فکری هویت دانش‌آموزان خروجی همایش ملی کودکان باشد

ایسنا/فارس معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: دستاوردهای سومین همایش ملی کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی باید منجر به تشکیل هسته فکری قدرتمند در راستای تحکیم و توسعه هویت دانش آموزان شود.

رضوان حکیم زاده پنج‌شنبه ۱۷ تیرماه در آیین اختتامیه  همایش ملی کودکان ایران اسلامی  در شیراز گفت: اطمینان داریم با توجه به سطح مقالات ارایه شده و سخنرانی‌هایی که در این همایش انجام شد ره توشه خوبی برای ادامه این گونه موضوعات در آینده خواهیم داشت.

معاون آموزش ابتدایی  وزیر آموزش و پرورش افزود: هویت محصول یادگیری است و این یادگیری می‌تواند به صورت هدفمند و ضمنی انجام شود و ما با شناخت از مولفه و شاخصه های اصلی هویت میتوانیم در آموزش آن به کودکان هدفمند و منسجم عمل کنیم.

حکیم زاده با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش نیز علاقه و تاکید زیادی بر این همایش داشتند، افزود: این همایش و دیگر همایش‌های آموزش و پرورش باید نقطه شروع باشد و منجر به تشکیل یک هسته فکری قدرتمند در آموزش و پرورش شود.

او افزود: هویت یابی و هویت سازی زمانی به درستی انجام میپذیرد و منجر به تشکیل یک هویت یکپارچه میشود که در ساخت این هویت تمام عناصر مهم و ارزشمند ملی و مذهبی دخیل باشند.

معاون آموزش ابتدایی  وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به دنبال این هستیم که بدانیم از چه راه‌هایی میتوان در عین حفظ موجودیت و هویت اصلی خویش بتوانیم از سایر مقوله‌های بین‌المللی و جهانی برای توسعه هویت خویش بهره بگیریم.

او بیان کرد: نیاز کودکان به توجه و مراقبت یک اصل بنیادین و اولیه است و در تمام‌های رفتارهای آموزشی و تاثیر گذار خود باید این اصل را درنظر بگیریم.

معاون آموزش ابتدایی  وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل دوم در رابطه با آموزش کودکان این است که از طریق فعالیت‌های برانگیزاننده و جذاب مانند بازی ،دست ورزی ، فعالیت‌های داستانی و نمایشی و هنر اقدام به تربیت آموزش کودکان کنیم.

حکیم زاده گفت: در رابطه با آموزش‌های پیش از دبستان باید تمرکز و توجه روی تربیت مربی انجام شود تا این مربیان به عنوان نمایندگان و مجریان برنامه درسی به نحو مطلوب انجام وظیفه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha