• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400041611370
  • خبرنگار : 50185

در مراسم اختتامیه رویداد بین المللی هفته صنایع دستی؛

از کارآفرین برتر صنایع دستی استان کرمان تقدیر شد/ تهیه پرونده راور به عنوان شهر ملی فرش

از کارآفرین برتر صنایع دستی استان کرمان تقدیر شد/ تهیه پرونده راور به عنوان شهر ملی فرش

ایسنا/کرمان در مراسم اختتامیه رویداد بین‌المللی هفته صنایع‌دستی ایران و تقدیر از کارآفرینان فعال صنایع‌دستی کشور از اکرم قلندری به عنوان کارآفرین برتر صنایع‌دستی تقدیر شد.

"فریدون فعالی" مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در مراسم اختتامیه رویداد بین‌المللی هفته صنایع‌دستی ایران و تقدیر از کارآفرینان فعال صنایع‌دستی که با حضور معاون صنایع‌دستی کشور برگزار شد، گفت: بسیار خوشحال هستم، بانوان کارآفرین فعال صنایع‌دستی در استان کرمان وجود دارد که می‌توانند موجب مباهات استان شوند.

وی افزود: هنر را دمیدن روح در کالبد جسم بی‌جان و صنایع‌دستی را به‌عنوان سرمایه اجتماعی، فرهنگی، مفهومی‌ترین و کاربردی‌ترین هنر کشور می‌دانم که می‌تواند بخشی از فرهنگ یک جامعه را متجلی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، فعالی تصریح کرد: اتفاق خوبی که در استان کرمان رخ داده، پشتیبانانی است که به شکل حقیقی، معین‌ و فعالان اقتصادی در حال شکل‌گیری است. این نوید را می‌دهم با برنامه‌ریزی که در استان کرمان انجام شده، از ظرفیت معین‌های اقتصادی که به عنوان پشتیبان هستند، استفاده کنیم. شاید در سنوات قبل این موضوع مطرح بوده اما در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری کمتر بروز و ظهور پیدا کرده است.

وی بیان کرد: امسال ۱۲ هزار شغل در برنامه ایجاد مشاغل خرد و خانگی استان کرمان در نظر گرفته شده که بخش اعظم آن در حوزه صنایع‌دستی تعریف شده و تسهیلاتی که بانک رسالت به هنرمندان صنایع‌دستی به شکل قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند، موجب انسجام شده و کار دولت را راحت‌تر کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان عنوان کرد: معین‌های اقتصادی تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی که دارند، از صنایع‌دستی حمایت می‌کنند و حمایت آن‌ها باید منجر به تولید زنجیره ارزش شود، یعنی زنجیره ارزش در بخش صنایع‌دستی باید در استان کرمان تکمیل شود.

وی در ادامه بیان کرد: پنج پرونده پته کرمان، حصیربافی قلعه گنج، فرش راور، فیروزه  شهربابک و چاقوی راین برای ثبت شهرهای ملی تهیه و آماده شده است.

گفتنی است: مراسم اختتامیه رویداد بین‌المللی هفته صنایع‌دستی ایران و تقدیر از کارآفرینان فعال صنایع‌دستی کشور با حضور مسئولان و هنرمندان صنایع‌دستی استان‌های مختلف کشور شامگاه ۱۵ تیرماه به صورت ویدئوکنفرانش برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha