• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400041510784
  • خبرنگار : 50163

دلایل بالا بودن آمار طلاق در خرم‌دره چیست؟

دلایل بالا بودن آمار طلاق در خرم‌دره چیست؟

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره گفت: علاوه بر مهاجرپذیر بودن، نبود دفتر طلاق در برخی شهرها نیز به افزایش آمار طلاق خرم‌دره دامن می‌زند.

حجت محمدی ظهر امروز (۱۵ تیرماه) در جلسه شورای اداری شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه کرونا کمک کرد که کمبودهای تنها بیمارستان خرم‌دره دیده شود، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون تجهیزات خوبی به بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره افزوده شده است که از جمله مهم‌ترین این بخش‌ها می‌توان به افزایش تخت‌های ICU، حل مشکل تهویه و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره تنها بیمارستان این شهرستان است که علی‌رغم فرسوده بودن به بیماران شهرها و روستاهای هم‌جوار از جمله هیدج، صائین‌قلعه و سلطانیه نیز خدمات ارائه می‌دهد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان پاسخ‌گوی نیازهای شهرستان نبود، راه‌اندازی مرکز جراحی محدود در ساختمان نیمه‌کاره دانشگاه پیام‌نور در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری‌های انجام شده، بیمارستان ۲۲۶ تختخوابی خرم‌دره مصوب و مجوز آن در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی قرار گرفت.

این مسئول با یادآوری اینکه علی‌رغم همه مشکلات، ۷۷ پروژه در دهه‌فجر و هفته دولت در خرم‌دره به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: اغلب این پروژه‌های بزرگ با اعتبار ۲۷۷ میلیارد تومان بود که برخی از آن‌ها را بخش دولتی و الباقی را بخش خصوصی راه‌اندازی کرده است.

این مسئول با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر در حوزه تولید و حمایت از تولیدکنندگان، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر با تلاش‌های انجام شده، خرم‌دره واحد تولیدی تعطیل ندارد و مشکل همه واحدهای ‌تولیدی که راکد بودند نیز حل شده و چندین مورد نیز به چرخه تولید بازگشته‌ است.

محمدی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگ شهرستان خرم‌دره، تکمیل کتابخانه نیمه‌کاره مدرس است، یادآور شد: برای این کتابخانه ۲ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم خرم‌دره، قدرشناس و پایبند به نظام و انقلاب هستند، اضافه کرد: در انتخابات امسال‌ مشارکت بیش از ۵۰ درصدی مردم این شهرستان را شاهد بودیم و سطح تحصیلاتی نامزدهای انتخابات شورای شهر نیز اکثریت کارشناسی ارشد بود.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به اینکه یکی از معضلات این شهرستان افزایش آمارهای طلاق است، افزود: یکی از دلایل مهم این امر نیز مهاجرپذیر بودن شهرستان و نبود دفاتر ازدواج و طلاق در شهرهای هم‌جوار است که این موضوع باعث می‌شود، شهروندان از دیگر شهرها برای ثبت طلاق به خرم‌دره مراجعه کنند.

محمدی با یادآوری اینکه امسال خوشبختانه رشد خوبی را در اعتبارات شهرستان شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: قریب به ۲۱ میلیارد تومان در بحث متوازن و تملک اعتبار خواهیم داشت و ۵ میلیارد تومان نیز در حوزه مواد ۲۳ و ۲۷ درصد برای حوزه ورزش و جوانان و امور عمران شهری که سرجمع این اعتبارات ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha