• سه‌شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400041510734
  • خبرنگار : 71588

نماینده اتحادیه اروپا: تحقق آشتی فلسطین عامل اصلی بازسازی غزه است

نماینده اتحادیه اروپا: تحقق آشتی فلسطین عامل اصلی بازسازی غزه است

دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح در جریان دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در رام‌الله، به بررسی آخرین تحولات سیاسی فلسطین به ویژه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، جبریل رجوب، دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح با "سوین بورگسدورف"، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در شهر رام‌الله دیدار کرد.

رجوب در جریان این دیدار تجاوزات ادامه‌دار رژیم اشغالگر در شهر قدس، محله «الشیخ جراح» و سلوان و نیز تداوم تنش و توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری را مورد بررسی قرار داد.

وی تصریح کرد، رهبری فلسطین با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف اینگونه نقض‌ها و جنایت‌ها و همچنین بازسازی نوار غزه تلاش و همکاری می‌کند.

الرجوب ضمن تاکید بر لزوم تلاش و همکاری فوری برای ممانعت از نقض‌های رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین و دستیابی به راهکاری سیاسی که تضمین کننده تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی باشد، اظهار داشت، هیچ راهکاری بدون وجود چشم‌انداز سیاسی برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و پایان یافتن اشغالگری نمی‌تواند صلح را در منطقه برقرار کند.

وی درخصوص امور داخلی ضمن تاکید بر حفظ آزادی‌های عمومی و لزوم لطمه نزدن به آن، حق آزادی بیان در سایه احترام به حاکمیت قانون، قدرت و نیروهای امنیتی، گفت: جنبش فتح تصمیمی راهبردی برای ایجاد شراکت و همکاری میهنی با تمامی گروه‌های ملی گرفته است.

در همین راستا، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین بر لزوم رسیدگی به دلایل ریشه‌ای نزاع کنونی به ویژه در قدس و نوار غزه، حمایت اتحادیه اروپا از راهکار تشکیل دو کشوری طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و پایبندی به آن تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم تحقق آشتی ملی فلسطین به عنوان عامل اصلی و مهم در بازسازی نوار غزه و احیای روند سیاسی تاکید کرد.

از سوی دیگر، رؤسای هیأت‌های اتحادیه اروپا در قدس و رام‌الله تاکید کردند، سیاست شهرک‌سازی و مهاجرت اجباری، تخلیه، تخریب و مصادره منازل توسط رژیم صهیونیستی به موجب قوانین بین‌المللی، غیرقانونی است.

نمایندگان اتحادیه اروپا و رؤسای هیأت‌های کشورهای اتحادیه اروپا در قدس و رام الله در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، در ۲۹ ژوئن، مقامات رژیم صهیونیستی یک مغازه تجاری فلسطینی را در محله «البستان» واقع در «سلوان» تخریب کردند. چندین ساختمان در این محله نیز اخیرا دستور تخریب دریافت کرده‌اند و در حال حاضر ۲۰ منزل در معرض خطر تخریب قرار دارند.

آنها همچنین تصریح کردند، بیش از هزار شهروند فلسطینی در محله «البستان» با خطر تخریب منازل خود رو به رو هستند و ۸۶ خانواده نیز در مراحل مختلف اقدامات مربوط به تخلیه تحت نظارت یک سازمان شهرک‌سازی اسرائیلی در نزدیکی محله «بطن الهوی» قرار دارند.

در این بیانیه مشترک آمده است، علاوه بر موارد فوق، انتظار می‌رود دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، دوم اوت اعلام کند آیا اجازه درخواست تجدیدنظرخواهی از سوی چهار خانواده از مجموع ۲۸ خانواده که در معرض تخلیه خانه‌هایشان قرار دارند، می‌دهد یا خیر. این درخواست تجدیدنظر خواهی پس از تدابیر حقوقی سازمان شهرک سازی مطرح می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است، قوانین محلی اسرائیلی که پایه و اساس ادعاها برای تخلیه خانواده‌های فلسطینی را ایجاد می‌کند، اسرائیل را به عنوان یک قدرت اشغالگر از پایبندی به تعهدات خود درخصوص اداره اراضی اشغالی و حمایت از ساکنان محلی معاف نمی‌کند.

دیپلمات‌های اروپایی همچنین اعلام کردند، سیاست شهرک‌سازی اسرائیلی به موجب قوانین بین‌المللی، غیرقانونی است و همچنین اقدامات یک جانبه‌ای در این زمینه مانند کوچ اجباری، تخلیه، تخریب و مصادره منازل نیز اتخاذ می‌شود که تنها منجر به تشدید تنش و افزایش خشونت و درد و رنج انسانی می‌شود.

آنها افزودند، مقامات رژیم صهیونیستی باید اینگونه فعالیت‌ها را فوراً متوقف کنند و مجوزهای مناسبی برای ساخت و ساز قانونی و توسعه جوامع فلسطینی صادر کنند.

دیپلمات‌های اروپایی اعلام کردند، اتحادیه اروپا همواره به تحقق راهکار تشکیل دو کشوری پایبند است که این راه حل نیازهای امنیتی اسرائیلی و فلسطینی و خواسته‌های فلسطینیان در تشکیل کشور و حاکمیت را فراهم می‌کند و به اشغالگری که از سال ۱۹۶۷ آغاز شده است، خاتمه می‌بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha