«مصطفی خلیلی» در جریان بازدید از مرکز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه سنجش هشتم شهریور، در گفتوگو با ایسنا گفت: سنجش ویژگیھای حرکتی، نیازسنجی و ثبت اطلاعات پایه حرکتی نوآموزان در بدو ورود به دبستان، میتواند در جهت کیفیتبخشی به اجرای درس تربیتبدنی با ھدف بهبود ارتقاء سواد بدنی و کشف نقاط قوت و ضعف حرکتی نوآموزان پیش از دبستان، موثر بوده و بستری برای رشد و توسعه ساحتھای تعلیم و تربیت را فراھم کند.
وی افزود: در همین راستا و به پیشنهاد معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، طرح ارزیابی شایستگی حرکتی ویژه نوآموزان بد ورود به دبستان ابلاغ شد که در استان یزد مقرر شد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با همکاری معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش استان وآموزش و پرورش استثنایی برای ۵۰۰ نوآموز دختر و پسر بدو ورود به دبستان ھمزمان با طرح سنجش انجام شود.
به گفته خلیلی، در این طرح، چهار مولفه شامل تعادل ایستا و پویا، هماهنگی بینایی حرکتی، چابکی و استقامت عضلانی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و اگر دانش آموزی دچار اختلال حرکتی باشد به پایگاه های ذیربط ارجاع و خانواده آنها پیگیر رفع و اصلاح حرکتی دانش آموز خود میشود.
این مسئول در پایان یادآور شد: این طرح در پایگاه سنجش دبستان هشتم شهریور ناحیه دو آموزش وپرورش استان یزد با سنجش شایستگی ۲۵۰ نوآموز دختر و ۲۵۰ نوآموز پسر به مدت ۲۰ روز انجام میگیرد.
انتهای پیام
نظرات