• یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400041309232
  • خبرنگار : 50440

مدیرکل منابع طبیعی فارس:

اطفای حریق ارتفاعات فارس/ پایش ادامه دارد

اطفای حریق ارتفاعات فارس/ پایش ادامه دارد
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیر کل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به مهار و کنترل حریق ارتفاعات سه شهرستان این استان، تاکید کرد که کار پایش این ارتفاعات برای جلوگیری از شعله‌ور شدن یا گسترش مجدد حریق، ادامه دارد.

عبدالحسین صمدنژاد در گفت و گو با ایسنا، توضیح داد: حریق در ارتفاعات شهرستانهای پاسارگاد، ارسنجان و مرودشت، از حوالی ساعت 11 و 30 دقیقه روز جمعه 11 تیر، گسترش یافت و همزمان با حضور نیروهای امدادی دوایر دولتی و همراهی گروه‌های مردمی کار اطفاء آغاز شد.

وی با بیان اینکه بالگرد هلال احمر استان فارس به دلیل وجود نقص فنی، امکان پرواز را نداشت، گفت: روز شنبه یک بالگرد از استان اصفهان به منطقه اعزام و در انتقال نیروهای امدادی و تجهیزات، همراهی و کمک کرد.

صمدنژاد با یادآوری اینکه شماری از درختان خشک و فرسوده منطقه در حال سوختن است، گفت: اکنون با حضور نیروهای هنگ امداد منابع طبیعی، آتش‌های محدود، تحت کنترل است و پایش منطقه هم ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس با اشاره به اعزام نیروهای هنگ امداد از شهرستان‌های کوار، شیراز، سروستان، ارسنجان، مرودشت و ... به منطقه، خاطرنشان کرد که بالغ بر هزار نفر نیروی انسانی در اطفا حریق این منطقه همکاری داشتند.

صمدنژاد با بیان اینکه هنوز وسعت منطقه آتش سوزی و میزان حسارت‌ها مشخص نشده است، گفت: این منطقه دارای پوشش انبوه مرتعی و جنگلی است و با توجه به قرار داشتن در ارتفاع و منطقه صعب و العبور و صخره‌ای و همچنین وزش باد، کار مهار، کنترل و اطفاء با دشواریهای زیادی همراه است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در گفت و گو با ایسنا، گفت: بعد از گذشت ۳ روز  آتش سوزی ارتفاعات ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد با همت نیروهای مردمی، دولتی و نیروهای مسلح مهار شده است.

رحیم آزادی با اشاره به اینکه در حال حاضر پاکسازی منطقه از وجود کانون آتش احتمالی در حال انجام است، افزود: این  آتش سوزی جمعه ١١ تیر و در ارتفاعات مرودشت و ارسنجان آغاز شد و با حضور نیروهای مردمی و جوامع محلی، هنگ امداد منابع طبیعی و نیروهای محیط زیست و ... ظهر امروز کنترل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha