• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400041208497

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تاکید کرد:

نقش موثر سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد

نقش موثر سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد

ایسنا/فارس دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با تاکید بر نقش موثر سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد گفت: سازمان‌های مردم نهاد با فعالیت‌های داوطلبانه نو و ارائه خلاقیت بیش از پیش به مسئله کاهش آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

سلیمان کرمی شنبه ۱۲ تیرماه در نشست سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد، گفت: اعتیاد به عنوان بحران بزرگ اجتماعی زمان ما تبدیل شده و با تصویب قانون نمی‌توان یک آسیب اجتماعی را کنترل کرد بلکه نیاز به تغییر باورها و نگرش‌های مردم است.

کرمی با بیان اینکه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر نیازمند مشارکت جدی مردم و بخش‌های دولتی و غیردولتی است، افزود: سازمان‌های مردم نهاد باید با تقویت دانش و مهارت خود، مدیریت فعالیت‌های داوطلبانه نو و ارائه خلاقیت‌های فراوان بیش از پیش به مسئله اصلی یعنی آسیب‌های اجتماعی بپردازند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اظهارداشت: سازمان‌های اجتماعی نمی‌توانند مسیر سلامت اجتماعی دست پیدا کنند مگر اینکه سازمان‌های مردم نهاد تخصصی و اثرگذار را مداخله‌گر در کنارشان به ویژه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد فعالیت کنند.

کرمی گفت: آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه در زمینه شناخت اثرات زیان‌بار مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و همچنین آموزش و تقویت مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، شغلی و ارتقای رفتارهای تاب آورانه از بهترین و مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از اعتیاد است که باید همواره توسط دستگاه‌های ذی‌ربط با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha