• شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400041208050
  • خبرنگار : 71640

معاون اجتماعی قوه قضاییه:

ناآگاهی مردم کار ما را در پیشگیری از وقوع جرم سخت می‌کند

ناآگاهی مردم کار ما را در پیشگیری از وقوع جرم سخت می‌کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این‌که ناآگاهی مردم کار ما را در پیشگیری از وقوع جرم سخت می‌کند، گفت: ارتقای آگاهی حقوقی مردم به صورت عام بسیار اهمیت دارد پس باید سطح آگاهی افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری پویش ملی ارتقای آگاهی حقوقی جامعه مابین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد.

در این مراسم، علی غلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ضمن تشکر از وزیر ارتباطات برای شکل‌گیری همکاری بین وزارت ارتباطات و معاونت اجتماعی قوه قضاییه گفت: ان‌شاءالله این قدمی که امروز برمی‌داریم، منشا خیر و برکت برای مردم باشد.

وی با بیان این‌که وقتی بحث پیشگیری از جرم مطرح می‌شود ۳-۴ بستر ما را گرفتار می‌کند گفت: اولین بستر قوانین جرم‌زا و جرم‌ساز است یعنی زمینه برای ارتکاب جرم به وسیله قانون فراهم می‌شود پس ضرورت پیشگیری از تصویب قوانین جرم‌ساز یا اصلاح قوانین موجود وجود دارد.

غلامی با بیان این‌که بستر دوم، سامانه‌های جرم‌زا هستند گفت: سامانه‌ها گاهی گپ‌هایی دارند که بعضا با وجود این گپ‌ها افراد مرتکب جرم می‌شوند پس سامانه‌هایی که دچار مشکل هستند نیز باید اصلاح شوند. سومین بستر نیز نهادهای تولید جرم‌ هستند باید نهادهای مختلف مقدمات حقوقی را تمهید کنند هم‌چنین بخشی از پیشگیری نیز فردمحور است یعنی باید جلوی کسانی که عادت به ارتکاب جرم دارند گرفته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این‌که ناآگاهی مردم کار ما را در پیشگیری از وقوع جرم سخت می‌کند گفت: ارتقای آگاهی حقوقی مردم به صورت عام بسیار اهمیت دارد پس باید سطح آگاهی افزایش یابد حتی یک نکته عجیب در کشور ما امضای اسناد بدون مطالعه است که تنها مختص مردم عادی هم نیست.

غلامی با اشاره به ضرورت همکاری مابین نهادهای مختلف به منظور هم‌افزایی گفت: ما مامور هستیم که آگاهی مردم را در دانش حقوقی بالا ببریم، پیامکی که برای مردم ارسال می‌شود تمام قضیه نیست و قرار است لینکی در پیامک قرار داده شود تا مردم با مراجعه به آن لینک به صفحه ما وصل شوند و اطلاعات بیشتری کسب کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از وزارت‌خانه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که همکاری این مجموعه با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه استمرار یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha