• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400040805868
  • خبرنگار : 50176

امام‌جمعه معمولان:

باید برای خدمت به مردم از ظرفیت نخبگان استفاده شود

باید برای خدمت به مردم از ظرفیت نخبگان استفاده شود

ایسنا/لرستان امام‌جمعه معمولان گفت: باید برای خدمت به مردم از ظرفیت نخبگان استفاده شود.

حجت‌الاسلام حسن رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تشکیل کانون نخبگان و برگزیدگان در ستاد نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: جرقه این ایده قبل از حضورم در جایگاه امامت جمعه شهرستان در ذهنم خورد. بنده با توجه به رصدی که داشتم متوجه شدم که معمولاً افراد سالخورده که البته جای احترام زیادی هم برای این عزیزان قائلیم در ستادها فعالیت می‌کنند. من این موضوع را مطرح کردم که می‌خواهم عمده کار را به جوانان بسپارم. البته این موضوع را هم بیان کردم که افراد مسن‌تر و با تجربه را نیز کنار نخواهم گذاشت و از آن‌ها هم استفاده می‌کنم.

وی تصریح کرد: البته منظور ما از نخبه صرفاً تعریف مربوط به کانون نخبگان نیست و منظور برگزیدگان شهر است. در اولین فرصت با جوانان هیئت شهر جلسه گذاشتیم و از این عزیزان برای فعالیت در ستاد استفاده کردیم. در کنار این جوانان از تجربیات افراد مسن نیز استفاده کردیم. این‌طور شد که کمیته جوانان و ورزش در ستاد نماز جمعه معمولان شکل گرفت. حتی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ما به این عزیزان فرصت صحبت می‌دهیم و برای آن‌ها در محل برگزاری نماز جمعه میز خدمت هم اختصاص می‌دهیم. در نهایت به این دوستان توصیه کردیم انجمنی را تشکیل دهند و دبیر این انجمن رابط بین بنده و این دوستان باشد. از این ظرفیت استفاده کردیم و برای آن برنامه‌ریزی کردیم تا از استعدادهایی که در شهر وجود دارد بتوانیم برای خدمت مردم استفاده کنیم.

امام‌جمعه معمولان خاطرنشان کرد: در جهت این کار دوستان ما کلاس‌هایی را به‌صورت رایگان برقرار کردند تا بچه‌های مسجد را جذب کنند و بتوانند به آن‌ها کمک کنند تا آن‌ها را نیز رشد دهند.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: همین استفاده از جوانان هم باعث پویای بیشتر ستاد شده هم بسیاری از این جوانان توانسته‌اند به مراتبی بالاتر دست پیدا کنند. به‌طور مثال یکی از این عزیزان توانسته به عضویت هیئت‌علمی یکی از دانشگاه‌های کشور درآید. از طرف دیگر به این عزیزان توصیه کردیم نیروپروری کنند.

وی بیان کرد: در جلسات شورای اداری نیز مقرر شده اگر موضوعی مرتبط با تخصص این جوانان مانند ورزشی، هنری، علمی، اقتصادی، کارآفرینی و... پیش آمد از ایده‌ها و نظرات این عزیزان استفاده شود.

امام‌جمعه معمولان اظهار کرد: هم‌اکنون کلاس‌های زبان و ریاضی به‌صورت رایگان در حال برگزاری است. بسیاری از دانش‌آموزانی که مشکلات مالی دارند در این جلسات شرکت می‌کنند. در زمینه ورزش نیز یک زمین چمن آماده‌سازی شده و حتی برای افراد نیازمند شهریه رایگان در نظر گرفته شده و این دوستان برای ورزش نوجوانان و جوانان نیز مشغول به برنامه‌ریزی و آموزش هستند. حضور این افراد چه در بدنه ستاد چه در مساجد و جلسات برای بار اول در شهرستان صورت گرفته است. این موضوع را خود دوستان نخبه به ما گفتند. حضور ما در بین این عزیزان در ورزشگاه‌ها خیلی برای جذب این نخبگان مؤثر بود. مردم و رسانه‌ها نیز وقتی این اتفاقات را دیدند نسبت به این موضوع عکس‌العمل‌های خوبی داشتند. البته در ابتدا مردم برایشان باورپذیر نبود که اتفاق جدیدی بیافتد ولی خدا را شکر هرروز خدمات این جمع نخبه به مردم شهر بیشتر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha