هادی ملکی شنبه پنجم تیرماه در جریان بازدید از دفاتر خدمات قضایی در شهر ساوه اظهار کرد: تشکیل این دفاتر در کنار آثار و نتایج خوب در ارائه خدمات به متقاضیان، تسریع در روند رسیدگیها، کاهش مراجعات به مراجع قضایی و ارتقای سطح رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی را به همراه دارد.
وی افزود: راه اندازی این دفاتر کمک شایانی به مردم و مجموعه دستگاه قضائی کرد و بار مراجعات مردم را به دادگستری کاهش داد. پیش از تاسیس این دفاتر روزانه مراجعات بسیار زیاد و بعضا بیموردی به دادگستری صورت میگرفت و موجب اتلاف وقت کارکنان قضائی شده و از طرفی ازدحام و شلوغی در دادگستری و دادسرا مشکلات خاصی به همراه داشت.
رئیس دادگستری ساوه با اشاره به فعالیت دو دفتر قضائی (سرخیل و شکری) در این شهرستان اظهار کرد: اعلام شکایت مردم و تقدیم دادخواست برای دادگستری، دیوان عدالت و دیوان عالی کشور از طریق دفاتر خدمات قضایی صورت میگیرد و ممکن است در آینده نیز دسترسیهای بیشتری مثل دادسرای نظامی جهت شکایت از نیروهای نظامی نیز صورت گیرد.
مدیر دفتر خدمات الکترونیک قضائی سرخیل نیز گفت: طراحی و تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور با هدف امکان طرح و پیگیری امور قضایی مراجعان به دستگاه قضا در فضای مجازی است و این دفاتر در واقع مربوط به بخش خصوصی و تحت نظارت قوه قضاییه هستند که مسئولیت پذیرش دادخواستها و شکایات و ... آحاد مردم و ارسال آنها به محاکم قضایی بصورت الکترونیکی را بر عهده دارند.
مصطفی سرخیل با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات دستگاه قضایی، اطاله دادرسی است، اظهار کرد: دقت، سرعت، سلامت و کیفیت بالا از ویژگیهای مهم خدمات ارائه شده در دفاتر قضائی و موجب تسریع در مراجعه مردم می شود چرا که این دفاتر از طریق درگاه سامانه خدمات الکترونیکی قضایی مبادرت به ثبت دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، لوایح و سایرخدمات قضایی میکنند. دفتر خدمات الکترونیک قضایی در پیشرفت و سرعت رسیدگی به امور قضایی مردم، مؤثر بوده و مانع از صرف وقت و انرژی زیاد در امور دادرسی میشود.
انتهای پیام
نظرات