• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400040503380
  • منبع : نمایندگی سمنان

ساماندهی توزیع نهاده های دامی در استان

جوجه‌ریزی ۳ میلیونی در مرغداری‌های سمنان

جوجه‌ریزی ۳ میلیونی در مرغداری‌های سمنان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت:تخصیص و ساماندهی توزیع نهاده های دامی در استان، از اولویت های اقتصادی استان بوده و بسیار حائز اهمیت است.

علیرضا شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، ۵ تیر ۱۴۰۰ در جلسه بررسی و رسیدگی به وضعیت تخصیص و توزیع نهاده های دامی در استان اظهار کرد: بالغ بر ۷۰۰ خودرو در ناوگان حمل و نقل استان برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه دارای کد رهگیری شده اند و نیاز است تا هماهنگی مابین دستگاه های اجرایی امر با پلیس اقتصادی استان تقویت شود تا بر اساس ضوابط و مقررات، برخورد جدی با متخلفین این حوزه صورت گیرد.

وی افزود: در خصوص کمبودهای حوزه حمل و نقل، حل اختلاف مابین نیاز اصلی استان با میزان تخصیصی نهاده ها در حوزه های عشایری، دام سبک، سنگین، طیور و سایر موارد، باید برنامه ریزی عملیاتی و کارشناسی تدوین شود.

شریفی نژاد با بیان اینکه دستیابی به نتیجه مطلوب، در سایه پیگیری مستمر محقق خواهد شد، اظهار کرد: از امروز باید برنامه ریزی عملیاتی برای روزهایی از سال که با اوج مصرف نهاده های دامی و کمبود این‌مهم مواجه می شویم، صورت گیرد.

وی ضمن تاکید بر تامین کاه مورد نیاز استان در بخش دام از خارج از استان، گفت: تسهیلات بانکی برای تسهیل در امور و زمینه سازی به منظور رفع کمبود ها و نواقص موجود در بحث نهاده های دامی، در اختیار قرار گیرد.

معاون استاندار سمنان از جوجه ریزی ۳ میلیون و یکصد هزار عددی در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در این حوزه شاهد رشد قابل توجهی بودیم که امری ارزنده است؛ در سال گذشته نیز در بحث توزیع مرغ و تخم مرغ در استان با کمترین مشکل و کمبود مواجه بودیم که نیاز است در این خصوص در سال جاری نیز برنامه ریزی ها ادامه داشته و روند رو به جلو و افزایش تولید در استان حفظ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در پایان از رشد ۱۰۰ درصدی توزیع نهاده دامی در بین عشایر استان در سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: مسئولین امر و دستگاه های ذیربط توجه داشته باشند که بحث تامین و توزیع نهاده های دامی در استان، علاوه بر رشد ۱۰۰ درصدی سال گذشته، به صورت ویژه در دستور کار و پیگیری قرار داشته باشد تا شاهد رشد بیش از پیش این مورد باشیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha