• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400040503335
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان پیش دبستان در برنامه سنجش سلامت کردستان

پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان پیش دبستان در برنامه سنجش سلامت کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی را از اولویت های آموزش و پرورش کردستان دانست و گفت: باید بسترهای لازم برای کلیه نوآموزان فراهم شود تا بتوانند در این برنامه مهم شرکت کنند.

رشید قربانی امروز (۵تیر) در آئین افتتاحیه پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که در مدرسه استثنایی پارسا ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ اظهار کرد: برنامه سنجش بیش از سه دهه در کشور در حال اجراست و از جمله برنامه‌های بسیار ارزشمند و مورد تایید آموزش و پرورش است.

قربانی با اشاره به اینکه موضوع تنوع مدارس در بسیاری از کشورها مورد انتقاد بوده و دیدگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: موضوع سلامت جسمی کودکان در تمام کشورهای جهان مورد تایید است، چراکه خدمت بسیار بزرگی به کودکان می باشد.

وی با بیان اینکه برنامه سنجش سلامت خدمت بسیار مفیدی است که در آموزش و پرورش انجام می گیرد؛ گفت: اگر در این برنامه دانش آموزان دیرآموز، تلفیقی و... شناخته شوند؛ می‌توان خدمات شایسته‌ای برای آنان ارائه داد.

مدیرکل آموزش و پررش کردستان با بیان اینکه برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی انجام می‌شود؛ از همکاری و همراهی این دو نهاد تقدیر و تشکر کرد.

قربانی از مسئولین پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان خواست مسئولانه با موضوع سنجش برخورد کرده و با حس مسئولیت پذیری خود نوآموزان بدو ورود به دبستان را مورد سنجش قرار دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمادگی تحصیلی و ذهنی نوآموزان از اهمیت خاصی برخوردار است؛ خاطرنشان کرد: اگر دانش آموز دارای مشکلاتی جسمی و ذهنی در برنامه سنجش شناخته نشود و وارد مدرسه عادی شود درآینده مشکلاتی زیادی برای او پیش خواهد آمد و نمی‌تواند خود را با سایر دانش آموزان همکلاسی خود تطبیق دهد و به لحاظ روانی سرخورده شده نهایتا دچار ترک تحصیل شده و از تحصیل بازخواهد ماند.

وی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان را بسیار حساس دانست و تاکید کرد: کوچکترین تساهل در این مسئله عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت که ترک تحصیل و بالا رفتن نرخ بی سوادی کم‌ترین آسیب آن خواهد بود.  

قربانی از مسئولین پایگاه‌های سنجش استان خواست مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا خانواده‌ها با اطمینان خاطر بتوانند فرزندان خود را به پایگاه های سنجش سلامت بیاورند و همچنین فضای مناسبی برای انجام این کار در نظر بگیرند که سلامت دانش آموزان حفظ و برای شرکت در این برنامه رغبت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی را از اولویت‌های آموزش و پرورش کردستان دانست و تاکید کرد: باید بسترهای لازم برای کلیه نوآموزان فراهم شود تا بتوانند در این برنامه مهم شرکت کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha