• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400040503188
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خبر داد:

سنددار شدن تمام اراضی لرستان در نیمه اول ۱۴۰۰

سنددار شدن تمام اراضی لرستان در نیمه اول ۱۴۰۰

ایسنا/لرستان مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت:نیمه اول ۱۴۰۰ تمام اراضی ملی استان سنددار خواهد شد.

علی‌اکبر باقری امروز پنجم تیرماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ یار امام (ره) و انقلاب و تسلیت درگذشت دو خبرنگار فقید ایسنا و ایرنا اظهار کرد: در استان ۱۴ واحد ثبتی با ۳۰۰ پرسنل و ۱۵۱ دفاتر اسناد رسمی در فعال هستند.

وی با بیان اینکه محوری‌ترین عملکرد اداره کل ثبت در سال ۹۹ صدور اسناد مالکیت ثبتی در لرستان بوده است، افزود: در استان دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی که معادل ۷۸ درصد کل اراضی لرستان هستند وجود دارد که تا پایان سال ۹۸، کمتر از هفت درصد یعنی ۲۰۰ هزار هکتار از این میزان در سامانه کاداستر ثبت و سند دار شده است.

باقری اضافه کرد: این درحالیست که با عملکرد جهادی و همکاری مجدانه پرسنل این دستگاه در سال گذشته یک میلیون هکتار از اراضی ملی استان تثبیت و سند دار شدند و رشد ۱۰۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با اعلام اینکه در نیمه اول ۱۴۰۰ تمام اراضی ملی استان سنددار خواهد شد، ادامه داد: در صدور اسناد مالکیت و تعویض آنها حائز رتبه اول کشوری هستیم.

۵۵۰۰ جلد سند مالکیت در استان وجود دارد

وی با بیان اینکه ۵۵۰۰ جلد سند مالکیت در استان وجود دارد، اظهار کرد: تاکنون  از این تعداد ۱۷۰۰ فقره از این اسناد تعویض شده است.

باقری در خصوص اسناد دولتی گفت: تاکنون ۶۴ درصد اراضی ملی در سامانه ثبت اسناد استان تثبیت و سند مالکیت آنها صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان اضافه کرد: در این راستا ۱۸ هزار هکتار از اراضی دولتی استان تثبیت شده که رشد ۲۰۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وصول ۵۷۰ میلیارد تومان معوقات بانکی در لرستان

وی بیان کرد: سال گذشته بزرگترین موقوفه استان که ۴۰۰۰ هکتار بوده در شهرستان الیگودرز تثبیت و سند آن صادر شد.

باقری افزود: همچنین ۳۰۰۰ هکتار از اراضی نیروهای مسلح که پرونده قطوری بود را در شهرستان دورود تثبیت و سند تک برگ آن صادر شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان میزان وصول معوقات بانکی در سال ۹۹ را ۵۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: وصول این میزان معوقات در مقایسه با سال ۹۸ که ۱۰۴ میلیارد تومان بوده رشد ۴۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha