• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400040503116

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد

تولید انبوه پهپاد و صادرات آن با همکاری آستان قدس رضوی

تولید انبوه پهپاد و صادرات آن با همکاری آستان قدس رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: تولید انبوه پهپاد با همکاری آستان قدس رضوی را شروع کرده‌ایم و به مرحله تجاری سازی در داخل و خارج کشور رسیده است.

محمدمهدی رفیعی در حاشیه آیین رونمایی از دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استفاده از پهپادهای سمپاش یکی از مولفه‌های کشاورزی هوشمند است که آستان قدس رضوی به تولید و استفاده از آن روی آورده است. در سال ۱۳۹۹ پروژه ساخت پهپاد به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان پهپادی فعال در بازارهای خارجی، کلید زده شد.

وی افزود: در مجموعه‌ ما بر روی پرنده‌های سمپاش کار می‌شود. پرنده سم‌پاش مخصوص حرفه کشاورزی با قابلیت حمل ۱۶ لیتر سم محلول تولید شده است. این توانایی را داریم که این مخازن را به ۵۰ لیتر برسانیم. محصول تولید شده در کشور تجاری سازی شده است. همچنین برای اولین بار این محصول به مرحله صادرات نیز رسیده است. میزان بومی سازی این محصول در بخش‌های مخابراتی، الکترونیکی و سازه‌ای بسیار بالا بوده و برای اولین بار شاهد چنین اتفاقی هستیم. این میزان بالای بومی‌سازی مزیت‌هایی را به همراه خود داشته است که مهم‎ترین آن مزیت قیمتی و سفارشی سازی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: تولید انبوه این پرنده با همکاری آستان قدس رضوی آغاز شده است. تا به امروز صادرات این محصول را به سوریه و افغانستان داشته‌ایم. همچنین درحال مذاکره با ترکیه و عراق نیز هستیم. پهپاد سم‌پاش یکی از محصولات ما است، سه دسته محصول دیگر نیز داریم. یکی از محصولات دیگر در زمینه نظامی و پروژه‌های محرمانه‌ای است که با همکاری واحدهای نظامی مانند سپاه و ارتش صورت می‌گیرد. دسته دیگر محصولات در زمینه مانیتورینگ و شناسایی هوایی است. برای اولین بار پرنده‌هایی با مقاومت بالا در این حوزه را تولید کرده‌‍‌ایم. مقاومت این پرندگان تا حداکثر یک ساعت رسیده است. دسته سوم محصولات ما که همواره به افغانستان صادر می‌شود پرندگانی با مقاومت میانگین ۶ تا ۱۰ ساعت و برد عملیاتی تا ۹۰۰ کیلومتر است که برای تصویربرداری هوایی، حراست و شناسایی هوایی استفاده می‌شوند.

رفیعی خاطرنشان کرد: رویکرد آستان قدس رضوی در برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان رویکرد خوبی است و تا به امروز توانسته‌ایم ارتباطات خوبی برقرار کنیم. چالش ما درحال حاضر برای ایجاد پایگاه پهپادی در آستان قدس رضوی است. هدف ما این است که یکی از پایگاه‌های فروش پرنده‌های سم‌پاش را آستان قدس رضوی قرار دهیم. یکی از دیگر چالش‌های بزرگ ما دید مسئولان نسبت به این محصولات است. برای جا انداختن این محصول در بازار انرژی بسیار می‌گذاریم. در یک سفر به خارج از کشور برای ارائه محصولات خود، مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفتیم و این توقع را داریم که در داخل کشور نیز شاهد استقبال و همکاری مسئولان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha