• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400040201154
  • خبرنگار : 71477

سمپوزیوم مشترک کره شمالی و چین به منظور گرامیداشت سفرهای متقابل رهبرانشان

سمپوزیوم مشترک کره شمالی و چین به منظور گرامیداشت سفرهای متقابل رهبرانشان

رسانه‌های دولتی امروز (چهارشنبه) گزارش دادند، پکن به منظور گرامیداشت سفرهای متقابل رهبران کره شمالی و چین، میزبان یک سمپوزیوم مشترک با کره شمالی بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به (KCNA) گزارش داد، دپارتمان ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین روز دوشنبه میزبان این نشست مشترک بود تا سومین سالروز سفر کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی به پکن و دومین سالروز سفر شی جینپینگ، رئیس جمهور چین به پیونگ‌یانگ را جشن بگیرد.

در این گزارش آمده است: مقامات سفارت کره شمالی در پکن که به همراه "ری ریونگ-نام"، سفیر کشورشان در این سمپوزیوم شرکت داشتند، تاکید دارند که سفرهای این دو رهبر رویدادهای تاریخی بودند که در جریان آنها رهبران کره شمالی و چین تعهد قاطعانه خود را در مبارزه برای سوسیالیسم نشان دادند.

"سونگ تائو"، مدیر دپارتمان ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین ضمن تاکید بر روابط دوجانبه نزدیک، گفت: این سفرهای متقابل به روابط میان این دو متحد سنتی "انرژی و قدرت تازه‌ای" بخشیده است.

پیونگ‌یانگ در بحبوحه بن بست موجود در مذاکرات اتمی با واشنگتن، تلاش کرده تا روابط نزدیک‌تری با متحدان سنتی‌اش حفظ کند.

"لی جینجون"، سفیر چین در کره شمالی در مقاله‌ای که اخیرا در روزنامه رسمی "رودونگ سینمون" حزب حاکم کره شمالی منتشر کرد، بر اهمیت همکاری میان این دو متحد در زمینه‌های رفاه، ثبات و صلح منطقه‌ای تاکید کرد.

مقامات کره شمالی نیز روز دوشنبه در یک نمایشگاه عکس که توسط سفارت چین در پیونگ‌یانگ برگزار شده بود، شرکت کرده و بر روابط نزدیک تاکید کردند؛ اقدامی که نشان داد این کشور برای از سرگیری دیپلماسی رو در رو که به خاطر ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، آماده است.

انتهای پیام         

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha