• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400033123787

رئیس‌کل دادگستری استان خبرداد

خلع ید ۶۶۴ هکتار از اراضی ملی در گلستان

خلع ید ۶۶۴ هکتار از اراضی ملی در گلستان

ایسنا/گلستان رئیس‌کل دادگستری استان گلستان گفت: در سال گذشته ۱۱۸ هکتار جنگل، ۴۸۳ هکتار مرتع و ۶۳ هکتار از سواحل استان خلع ید شد.

هادی هاشمیان امروز دوشنبه ۳۱ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعداد آرای جایگزین حبس در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن، با ۳۵ درصد افزایش به حدود ۶ هزار مورد رسیده است.

وی با اشاره به کاهش ۳ هزار پرونده در دادسراهای استان، افزود: سال ۹۹ علاوه بر رسیدگی به همه پرونده‌های آن سال، ۵ هزار پرونده در سنوات گذشته نیز رسیدگی شد. سال گذشته متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها از ۵۵ به ۴۵ روز کاهش یافت.

رئیس‌کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: موجودی زندان‌های استان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۷ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین در سال ۹۹، ۱۰۳ مورد آزادی با پابند الکترونیک داشتیم؛ کسانی که دارای جرائم خشن، علیه نوامیس و جرائم از این دست هستند، از این آزادی برخوردار نمی‌شوند.

بخشش ۲۶ قاتل پای چوبه دار

هاشمیان گفت: در سال ۹۹، ۲۶ مورد قصاص پای چوبه دار و در دو ماهه امسال نیز ۶ مورد قصاص پای چوبه دار داشتیم.

وی تصریح کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان یکی از ستادهای پر رفت‌وآمد دستگاه قضایی کشور بود به نحوی که در سال گذشته ۴۰۰ مورد پرونده مربوط به تولیدکنندگان بررسی شد و در ۳۰۳ مورد، مشکلات بررسی و پرونده‌های پایگانی شد و به تعطیلی نکشید. در سال ۹۹، ۷ کارخانه تعطیل شده در استان به چرخه تولید بازگشتند و ۲۳۶ کارگر مجدداً مشغول به کار شدند.

هاشمان ادامه داد: ۴۷ مورد تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها را شناسایی کردیم و امسال تلاش داریم این واحدها را یا توسط خود بانک‌ها و یا سپردن به افراد متخصص، به چرخه تولید برگردانیم.

رئیس‌کل دادگستری گلستان یادآور شد: سال گذشته ۸ هزار و ۳۷۳ مورد کاهش پرونده جرائم را نسبت به سال ۹۸ داشتیم. در ۱۰ اتهام اولویت‌دار نیز در استان شاهد کاهش ۱۱.۵ درصدی بودیم.

اعلام اسامی ۷ تن از مفسدان اقتصادی

وی در ادامه با اشاره به برخی پرونده‌های فساد اقتصادی در استان، گفت: "فرهاد کمی" فرزند خلیل به جرم خرید ۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ و ارائه پنج فقره چک مسروقه به ۳ سال حبس و ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و رد مال محکوم شد.

هاشمیان ادامه داد: "محمد راشکی" فرزند عباس به دلیل کلاهبرداری از طریق ثبت صوری گندم به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال، به ۱۸ ماه حبس و به همین میزان جزای نقدی محکوم شد.

وی افزود: "دلاور لکزایی" و "علی‌اصغر صدوقی" به جرم مشارکت در کلاهبرداری از طریق فروش آثار عتیقه به دو سال حبس، جزای نقدی معادل ۲۴ هزار دلار، ۳۱۰ سکه و ۱۰۰ میلیارد ریال رد مال محکوم شدند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: "امیر اسماعیلی" به جرم کلاهبرداری رایانه‌ای به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هاشمیان تصریح کرد: "حمید ذوالفقاری" به جرم کلاهبرداری به مبلغ پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از شکات مختلف به ۱۰ سال و ۶ ماه حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شد.

وی بیان کرد: "علی‌اکبر طاهری" به دلیل مباشرت در اخلال نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان به‌صورت سپرده پیش فروش خودرو به ۳ سال حبس، رد مال به مبلغ ۴۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و به میزان ۲ برابر آن محکوم به پرداخت جزای نقدی شد.

گلستان بسیار امن است

رئیس‌کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به درگیری‌های اخیر در استان که در فضای مجازی منتشر شد، گفت: تمامی متهمان این پرونده‌ها تحت قرار بازداشت در زندان هستند. برخورد قضایی با این افراد قاطع است و هیچ‌گونه تخفیفی به آنها داده نخواهد شد.

هاشمیان با بیان اینکه پخش این فیلم‌ها چهره استان ما را خراب کرد، گفت: گلستان، استانی بسیار امن است و در بسیاری از جرائم خشن رتبه متوسط به پایین کشور را داریم. از مردم درخواست داریم تصاویر مربوط به درگیری‌ها را در اختیار پلیس یا دادسراها قرار بدهند و از پخش آن در فضای مجازی خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha