داریوش امانی یکشنبه 30 خرداد در جریان سفر به استان مرکزی، در حاشیه بازدید از راه های مواصلاتی شهرستان های محلات و دلیجان و خمین، بیان کرد: یک سری از مسیرها و محورهای مواصلاتی دلیجان، محلات و شهر نراق به لحاظ روشنایی، روکش آسفالت و نقاط حادثه ساز و زیر گذر دچار مشکل هستند که مقرر شد در بودجه ها و اعتبارات سال جاری به جهت رفع این مشکلات، اعتبار دیده شود.
وی افزود: رفع برخی مشکلات نیازمند مشارکت و همکاری بین بخشی مانند کمک سازمان صمت استان به دلیل استقرار برخی از معادن در این دو شهرستان و شهر نیمور است.
امانی گفت: امسال اعتبارات راه های روستایی، استانی شده است و صرفا از طریق طرح ابرار در بحث زیرسازی روستاهای بالای 20 خانوار می توان کمک کرد و مابقی امور همچون روکش آسفالت و آسفالت از طریق استان پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره به خرابی و لزوم انجام روکش آسفالت محورهای این شهرستان، افزود: مقرر شد که در کنار اعتبار تعیین شده در سال جاری، با توجه به پیگیری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اعتبار ویژه تری در نظر گرفته شود تا روکش آسفالت انجام گیرد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به پروژه پل روستای رباط مراد، گفت: این پروژه سالهاست از محل اعتبارات استانی در حال ساخت است، اما به دلیل ضعیف بودن اعتبارات استانی هنوز به اتمام نرسیده است که از طریق اعتبارات ملی برای تکمیل پل کمک خواهد شد.
وی به مسیر جاده خمین-محلات اشاره کرد و گفت: پروژه در فاز نخست فعال است، فاز دوم نیز آغاز می شود و در صورت نیاز به تقویت اعتبارات به استان کمک می شود.
امانی اعتبار لازم برای تکمیل پروژه های شهرستان خمین را بالغ بر 25 میلیارد تومان دانست که بخشی تخصیص یافته و بخشی نیز به زودی تخصیص می یابد.
وی با بیان اینکه تعهد دولت برای راه های روستایی بالای 20 خانوار، ایجاد مسیرهای ایمن است، افزود: مجلس شورای اسلامی به جهت توسعه این راه ها اعتبار خوبی در سال 1400 در نظر گرفته است، اما اعتبارات که بالغ بر 5500 میلیارد تومان است در اختیار استانداری های سطح کشور قرار گرفته و امیدواریم با جهت گیری مناسب بتوانیم این تعهد را عملیاتی کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی به موضوع راه های اصلی و شریانی کشور به عنوان تعهد دیگر دولت در امر توسعه راه ها اشاره کرد و افزود: بیش از 90 درصد تردد بار، مسافر و ترانزیت کشور از طریق راه های شریانی کشور با وسعتی نزدیک به 35 هزار کیلومتر انجام می گیرد و در همین لحظه حدود 10 هزار کیلومتر خرابی شدید در این راهها وجود دارد که اصلاح آنها نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با اعتباراتی که مجلس پیشبینی کرده امیدواریم امسال یکسوم تا نیمی از این خرابیها رفع شده و روکش آسفالت، روشنایی و رفع نقاط حادثه خیز نیز انجام گیرد.
انتهای پیام
نظرات