• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400033022743
  • خبرنگار : 50310

رئیس جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد:

نقش محوری طرح «یاوران تولید» در زیربخش‌های کشاورزی

نقش محوری طرح «یاوران تولید» در زیربخش‌های کشاورزی

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اجرای طرح «یاوران تولید» در زیربخش‌های مختلف کشاورزی نقش مهم و محوری دارد.

اسفندیار حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش و پرورش امکانات و ظرفیت‌های مناسبی مانند زمین‌های بلااستفاده در هنرستان‌های خود است که می‌توان از آن جهت تولید در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی استفاده کرد.

وی با اشاره به نقش محوری دانش و مهارت در توسعه پایدار، عنوان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان بسته شده که یکی‌از مؤلفه‌های اصلی آن توجه به مهارت و انتقال دانش کشاورزی است که باید تلاش کنیم در همان مراحل ابتدایی تحصیلی این تجارب و مهارت‌ها را به دانش‌آموزان منتقل کنیم  تا طی یک فرآیند شاهد تولید و توسعه پایدار دربخش کشاورزی باشیم.

حسنی‌مقدم ادامه داد: ما باید در همان دوران ابتدایی به کودکان خود بیاموزیم که چگونه ازمحیط زیست حافظت کرده و راه‌های  مقابله با تخریب این ظرفیت خدادادی چگونه است؛ که در این تفاهم‌نامه به صورت علمی و جامع به این مسائل اشاره شده و در این راستا راهکارهای مناسبی ارائه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: ما نباید در حوزه آموزش فقط به مدرک گرایی توجه داشته باشیم، بلکه باید به سمت پژوهش و مهارت محوری حرکت کنیم که در این شرایط شاهد توسعه مستمر و پایدار خواهیم بود.

وی بیان کرد: این تفاهم‌نامه دارای ظرفیت‌های سند تحول بنیادین در جهت تربیت نیروی انسانی با رویکرد مهارت محور است؛ که با تعامل بیشتر با اداره‌کل آموزش پرورش، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط می‌توانیم نیازهای مردم را در بخش کشاورزی برطرف کنیم.

حسنی‌مقدم با اشاره به نقش مهم و محوری اجرای طرح «یاوران تولید» در زیربخش‌های مختلف،  تصریح کرد: کاهش مصرف جیره غذایی مرغ در مرغداری‌ها، کاهش تراکم بذر در زراعت گندم، کشاورزی نیمه حفاظتی بجای کشاورزی رایج برای اف ایکس عملکرد در شرایط تنش و حذف گاوآهن سه خیش در زراعت دیم، کاهش میزان کشتار دام‌های پیر در کشتارگاه‌های استان و کاهش فاصله بین میانگین افزایش عملکرد محصولات زراعی و باغی با رکوردهای تولید و... ازجمله مواردی است که در راستای اجرای طرح یاوران تولید محقق شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha