• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400032921980
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

"عبدیزدانی"؛ مبارز انقلابی تبریزی به دیار حق شتافت

"عبدیزدانی"؛ مبارز انقلابی تبریزی به دیار حق شتافت

ایسنا/آذربایجان شرقی عبدیزدانی از مبارزان انقلابی نهضت امام خمینی (ره) اهل تبریز به دیار حق شتافت.

مرحوم حاج محمدحسن عبدیزدانی از مبارزان و زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، متولد ۱۳۱۵ تبریز است.

وی از یاران مورد وثوق امام خمینی (ره) و شهید آیت الله قاضی طباطبایی بود و همزمان با آغاز نهضت امام راحل در سال ۴۲ به صف مبارزات پیوست.

مدت‌های زیادی را در زندان‌ها کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک به سر برد.  در سال‌های مبارزه،  بارها به عنوان پیک آیت الله شهید قاضی طباطبایی به دیدار امام (ره) در نجف اشرف شتافت.

در طی سال‌ها مبارزه، مدتی نیز به صورت مخفی زندگی کرده و فراری بود. کتاب "اعدامم کنید" شرح مبارزات این یار دیرین امام  خمینی است.

مرحوم عبدیزدانی روز گذشته جمعه ۲۸ خردادماه دار فانی را وداع گفت و امروز شنبه ۲۹ خرداد ماه به خاک سپرده شد. مراسم شام غریبان آن مرحوم نیز از ساعت ۱۸:۳۰ عصر در محوطه مسجد کبود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مرحوم عبد یزدانی تاریخ زنده انقلاب در تبریز بود

شهردار تبریز در پیامی درگذشت حاج محمدحسن عبد یزدانی، مبارز نستوه انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

پیام ایرج‌ شهین‌باهر به شرح زیر است:

انقلاب اسلامی ایران، ثمره مجاهدت و مقاومت بزرگ مردانی است که به ندای مراد خود لبیک گفته و در برابر طاغوت پهلوی، علم آزادگی برافراشتند.  

شاید اغراق نباشد که آذربایجان و تبریز قهرمان، به واسطه بصیرت انقلابیون و پیروی محض از ولایت فقیه و نمایندگان ایشان در استان، پیش قراول آزادسازی میهن از رژیم سفاک پهلوی شد.  

مرحوم محمدحسن عبد یزدانی، تاریخ زنده انقلاب اسلامی در تبریز بود که خاطرات او در کتابی تحت عنوان «اعدامم کنید» شرح کاملی از اوضاع وقوع و شکل‌گیری انقلاب در تبریز و جریان‌های انحرافی بعد از آن است.  

اینجانب، ضایعه درگذشت این مبارز نستوه انقلاب را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خانواده آن مرحوم، دوستان و یارانش تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را مسئلت دارم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha