• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400032821367

/انتخابات ۱۴۰۰/

رئیس ستاد انتخابات یزد: مشارکت ۴۰ درصدی یزدی‌ها/ تقریباً ۱۰۰ بهابادی‌ها رای دادند

رئیس ستاد انتخابات یزد: مشارکت ۴۰ درصدی یزدی‌ها/ تقریباً ۱۰۰ بهابادی‌ها رای دادند

ایسنا/یزد رییس ستاد انتخابات استان یزد از مشارکت ۴۰ درصدی مردم یزد تا ساعت ۲۰ امشب خبر داد و گفت: این مشارکت در شهرستان بهاباد به ۹۵ درصد رسیده است.

«احمد ترحمی» با بیان این که مشارکت استان یزد به ۴۰ درصد رسیده است، گفت: نسبت به سایر استان‌ها از متوسط کشوری میزان مشارکت بالاتری داشته و نسبت به بعضی از دیگر استان‌ها نیز در صدر مشارکت بودیم.

وی با اشاره به این که همه شهروندان بدون در نظر گرفتن اقلیت‌های دینی در امر مشارکت انتخابات شرکت می‌کنند، گفت: در خصوص صندوق سیار نیز تقسیم‌بندی‌هایی در خصوص فهرست بیماران شامل افراد معلول جسمی و حرکتی و سایر بخش‌ها با ادارات متولی انجام شده است که تاکنون نیز به نظر می‌رسد مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد.

این مسئول با بیان این که همواره در همه انتخابات‌ها یزد کمترین تخلفات را دارد، گفت: تاکنون نیز کمترین تخلف را داشته‌ایم و هنوز نیز گزارشی از تخلف اعلام نشده است اما اصولا جمع‌بندی تخلفات بعد از اخذ رای انجام می‎شود.

ترحمی با تاکید بر این که مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری باعث قدرت چانه‌زنی، اعتبار بین‌المللی و قدرت نظام می‌شود، تصریح کرد: هر چه تعداد مشارکت بالاتر باشد، رییس جمهور منتخب قدرت چانه زنی بیشتری داشته و دست بالاتری در حوزه بین‌الملل دارد از طرفی این مشارکت بالا اعتبار نظام را نشان می‌دهد.

این مسئول در پایان نیز بالاترین میزان مشارکت در سطح استان را مربوط به شهرستان بهاباد با درصد مشارکت ۹۵ درصدی تا ساعت ۲۰ شب عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha