• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400032821197
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اصفهان:

تاخیر در ارسال کارت های الکترال سبب تاخیر در آغاز رای گیری شد

 تاخیر در ارسال کارت های الکترال سبب تاخیر در آغاز رای گیری شد

ایسنا/اصفهان رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط موجود و حضور خوب مردم تمدید زمان رای گیری قطعی و سقف تمدید تا ۱۲ شب است.

محمد تقی نقدعلی، عصر امروز (جمعه_ ۲۸ خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روز تشکیل هیات های اجرایی و نظارت، بحث نظارت درست بر انتخابات شوراها در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و آخرین مراحل را روز گذشته سپری کردیم و امروز با آغاز انتخابات کار نظارت آغاز شده است و در کل شعب استان در هر شعبه دو ناظر وجود دارد.

وی افزود: تا ظهر امروز میزان مشارکت در استان اصفهان بیش از ۵۰۰ هزار نفر بود، اما هم اکنون سامانه آماری توسط وزارت کشور قفل شده است و فعلا به آمار مشارکت دسترسی نداریم.

به گزارش ایسنا، رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان ادامه داد: از وزارت کشور این گله را داریم که با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات در اصفهان و شاهین شهر کارت های الکترونیکی که دستگاه های مربوط را فعال می کرد دیر به دست عوامل اجرایی انتخابات رسید و این امر سبب شد که رای گیری در این دو حوزه با تاخیر یک و نیم ساعته آغاز شود که مجریان انتخابات باید در سطح کشور زیرساخت های انتخابات الکترونیک را فراهم می کردند.

نقدعلی ادامه داد: دیروز اطمینان دادند که هیچ مشکلی وجود ندارد، اما از مرکز کارت های الکترال ساعت شش صبح امروز به اصفهان رسید که دیر بود. هم اکنون که کسر تعرفه های دیجیتال داریم هر جایی که مشکل باشد رای گیری به شکل دستی انجام می شود و هیات های نظارت این رای ها را ابطال نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: تمدید انتخابات قطعی است و سقف تمدید تا ۱۲ شب است. تخلفات باید به فرمانداری ها ارسال شود و در مورد بحث خرید و فروش رأی که در سایت ها مطرح شده است در حال رسیدگی به این موضوع هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha