• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400032820654
  • خبرنگار : 50037

/انتخابات ۱۴۰۰/فرماندار اسدآباد:

با برگزاری انتخابات در شأن جمهوری اسلامی موجب ناامیدی دشمنان انقلاب شویم

با برگزاری انتخابات در شأن جمهوری اسلامی موجب ناامیدی دشمنان انقلاب شویم

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: با توجه به حساسیت انتخابات ۱۴۰۰ با برگزاری انتخابات در شأن جمهوری اسلامی موجب یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب شویم.

سعید کتابی گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رأی از نقش مؤثری در ارتقاء سرمایه های اجتماعی و اقتدار کشور و نظام جمهوری اسلامی برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری نیمه الکترونیک سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها در شهرستان اسدآباد اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا براساس دستورالعمل انتخاباتی ستاد کرونا در این دور از انتخابات تعداد هفت شعبه اخذ رأی به تعداد شعبه های انتخاباتی شهرستان اضافه شده که از این تعداد شعبه اضافه شده یک شعبه به صورت سیار است.

کتابی با بیان اینکه تمام تدابیر لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور ایجاد فضای ایمن بهداشتی و بدون مشکل در شعبه های انتخابات شهرستان اندیشیده شده است، افزود: مردم شهرستان می توانند با خیال آسوده و بدون هیچ نگرانی و دغدغه به شعبه های اخذ رأی شهرستان مراجعه کرده و با مشارکت پررنگ خود حماسه حضور دیگری از دیار سیدجمال الدین اسدآبادی را به منصه ظهور بگذارند.

وی ضمن تأکید بر به همراه داشتن خودکار شخصی توسط رأی دهندگان با مراجعه به شعبه های صندوق های رأی یادآور شد: در انتخابات این دوره با توجه به شرایط کرونا در تمامی شعبه های انتخابی سطح شهرستان یک نفر ناظر بهداشتی از طرف دانشکده علوم پزشکی برای نظارت بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هر شعبه اختصاص داده شده است.

کتابی تعداد شعبه های اخذ رأی شهرستان را ۱۱۷ شعبه شامل ۶۱ شعبه ثابت و ۵۱ شعبه سیار اعلام کرد و افزود: از ۱۱۷شعبه انتخابی شهرستان ۴۶ شعبه شامل ۴۴ شعبه ثابت و دو شعبه سیار به شهر اسدآباد، ۴۶ شعبه شامل ۲۳ شعبه ثابت و ۲۳ شعبه سیار به بخش مرکزی، چهار شعبه ثابت به شهر آجین، چهار شعبه به شهر پالیز و ۱۷ شعبه شامل چهار شعبه ثابت و ۱۳ شعبه سیار به بخش پیرسلمان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ۸۶ هزار و ۲۲۵ نفر از جمعیت شهرستان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۹۰۰نفر رأی اولی‌اند، خاطرنشان کرد: ۳۰۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی با ستاد برگزاری انتخابات به صورت مستقیم همکاری همکاری دارند.

کتابی اضافه کرد: از ۸۶ هزار و ۲۵۵ نفر جمعیت واجد شرایط شهرستان تعداد ۴۳ هزار و ۲۷۸ نفر را آقایان و ۴۲ هزار و ۹۴۷نفر را زنان و از ۱۹۰۰رأی اولی ۹۷۳ نفر را مردان و ۹۲۷ نفر را زنان تشکیل داده اند.

فرماندار اسدآب  با اشاره به حضور و مشارکت مردم اسدآباد در دوره های مختلف گذشته انتخابات گفت: مشارکت مردم اسدآباد در هر دوره از انتخابات همواره بالاتر از ۷۵ درصد بوده و این آمار مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر بالای ۷۷.۲ درصد بوده که بدون شک در این دوره نیز اسدآبادی ها بار دیگر با مشارکت خود در حضور در پای صندوق های رأی نقش آفرینی خواهند کرد.

کتابی همچنین خاطرنشان کرد: در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان ۸۰ داوطلب در سطح شهرهای اسدآباد، آجین و پالیز وجود دارد که از این تعداد ۵۳ نامزد مربوط به شهر اسدآباد، ۱۰ نامزد شهر پالیز و ۷ نامزد مربوط به شهر آجین است.

وی تعداد داوطلبان روستایی این شهرستان را هم ۴۲۰ نفر اعلام و مطرح کرد: تمام روستاهای واجد شرایط اسدآباد به حدنصاب برگزاری انتخابات شوراها رسیده اند و انتخابات شوراها در این روستاها به غیر از دو روستا در حال برگزاری است به طوریکه در روستای هودرج به علت رد صلاحیت کاندیدا و در گنبله به علت فوت کاندیدا انتخابات برگزار نمی شود.

کتابی در پایان با بیان اینکه در برگزاری انتخابات بی طرفی و اجرای قانونمند را جزء اصول خدشه ناپذیر خود در انتخابات می دانیم و امانتدار رأی مردم به عنوان حق الناس خواهیم بود، تصریح کرد: با توجه به حساسیت انتخابات ۱۴۰۰ با برگزاری انتخابات در شأن جمهوری اسلامی موجب یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha