• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400032820506
  • خبرنگار : 50176

/انتخابات ۱۴۰۰/استاندار لرستان:

حضور مردم در انتخابات حمایت از منافع ملی در مقابل بیگانگان است

حضور مردم در انتخابات حمایت از منافع ملی در مقابل بیگانگان است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: جمهوریت نظام ما ریشه در یک تجربه انسانی دارد.

دکتر سید موسی خادمی امروز ۲۸ خردادماه، اظهار کرد: جمهوریت نظام ما ریشه در یک تجربه انسانی دارد و بهترین روش حاکمیت، دموکراسی یا همان مردم‌سالاری است.

وی بیان کرد: از طرفی ما یک جامعه اسلامی هستیم که مبانی اسلامی بر ما حاکم است و مردم‌سالاری با اصول اسلامی تناقضی ندارد و از مبانی اسلام می‌توان به نقش تعیین‌کننده مردم و اهمیت رأی مردم در تعیین حاکمان رسید.

خادمی تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای مردم حکمرانان را تعیین کرده اما محتوا و اصول حاکم بر این نظام، اصول اسلامی است.

استاندار افزود: بنابراین جمهوریت و مردم‌سالاری به‌عنوان یک اصل در حاکمیت اسلامی است و نباید آن را دچار خدشه و مشکل کرد.

خادمی خاطرنشان کرد: مجرای اعمال حاکمیت، رأی و نظر مردم از طریق انتخابات خواهد بود از جمله انتخابات خبرگان رهبری که مهم‌ترین عنصر حکمرانی را در نظام اسلامی تعیین و در درجه دوم انتخابات ریاست جمهوری که بخش عمده‌ای از امور کشور در این حوزه اتفاق می‌افتد و بعد از آن نمایندگان مجلس و قانون‌گذاری و در بعد محلی انتخابات شوراها که حاکی از اهمیت انتخابات و رأی مردم است.

استاندار اضافه کرد: همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی به‌نوعی باعث شده یک انتخابات کاملاً ملی را با یک انتخابات سطح محلی هم‌زمان برگزار کنیم.

وی افزود: ریاست جمهوری یک جایگاه بسیار مهم و تعیین‌کننده است و این موضوع به قدرت رأی و پشتوانه مردم هم در بعد بین‌المللی و هم در بعد داخلی بستگی دارد.

استاندار بیان کرد: انتخابات شوراها محلی‌ترین نوع انتخاباتی است که به اصل مردم‌سالاری در قانون اساسی برمی‌گردد و مسائل مربوط به اداره شهرها و اداره روستاها و حاکمیت مردم در آن مربوط می‌شود و اینکه چه افرادی در این منصب قرار گیرند و میزان مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی به چه میزان است در نقش نهایی آن‌ها مؤثر است.

خادمی اظهار کرد: یکی از جلوه‌های قدرت و عظمت مردم انتخابات است که حاکمیت مردم از طریق رأی اعمال می‌شود بنابراین به‌هیچ‌وجه مردم این فرصت مشارکت در سرنوشت کشور را از دست ندهند.

استاندار لرستان با بیان اینکه حضور مردم در عرصه انتخابات حمایت از منافع ملی در مقابل بیگانگان است، افزود: از همه مردم لرستان می‌خواهم که همچون گذشته، پای صندوق‌های رأی بیایند و در سرنوشت خود مشارکت کنند و برگ زرینی در کارنامه طلایی استان لرستان اضافه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha