• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400032720257
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی آذرشهر به بهره‌برداری رسید

بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی آذرشهر به بهره‌برداری رسید

ایسنا/آذربایجان شرقی بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی آذرشهر با زیربنای ۸۵۰۰ مترمربع پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) با فرمان رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت این بیمارستان که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ شروع شده بود، ۲۰۰ میلیارد تومان و برای تجهیز آن ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس جمهور قبل از صدور دستور افتتاح این بیمارستان که همزمان با افتتاح ۱۰۲۷ تخت بیمارستانی در کشور انجام گرفت، با بیان این‌که مردم آذربایجان در تمام مقاطع اعم از انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  همیشه نقش و سهم بسیار زیادی را بر دوش داشته‌اند، گفت: اگر بهمن ۵۶ در تبریز و حرکت مردم و قیام مردم تبریز نبود، معلوم نبود مسیر انقلاب چگونه بود.

حجت الاسلام حسن روحانی گفت: این‌که افتتاح‌ها درحوزه سلامت در مناطق مرزی یا در مراکز محروم کشور در این هشت سال، بیش از مراکز برخوردار یا مرکزیت کشور بوده به معنای عدالت در بخش سلامت است که برای همه ما حائز اهمیت است.

وی با ابراز امیدواری به این‌که مردم کشور هیچ وقت نیاز به تخت بیمارستانی نداشته باشند، گفت: ما باید همیشه آماده باشیم که در صورت لزوم به مردم عزیز مخصوصا کسانی که در شرایط بیماری قرار می‌گیرند، خدمات لازم را تقدیم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این مراسم با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان، افزود: در این دولت بیش از ۱۰۰۰ پروژه در بخش بهداشت و درمان آذربایجان شرقی، اجرا شده و یا در حال اجرا است.

محمدحسین صومی با بیان این‌که اکنون در تمامی شهرستان‌های استان بخش دیالیز احداث و راه اندازی شده است، اظهار کرد: احداث بزرگترین بخش دیالیز خاورمیانه در تبریز با ۱۲۲ تخت، احداث بزرگترین اورژانس کشور در بیمارستان امام رضا(ع)، سه برابر شدن بخش‌های ویژه، راه اندازی مجهزترین بخش‌های مربوط به رادیوتراپی، شیمی درمانی، مسمومیت و پیوند و افزایش ۲۷۰۰ تخت استاندارد بیمارستانی و استانداردسازی ۹۰ درصد تخت‌های باقی مانده از جمله اقدامات دولت در این استان است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، آیین افتتاح این بیمارستان با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان استان در شهرستان آذرشهر برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha