• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400032719951
  • خبرنگار : 50176

رئیس ستاد انتخابات لرستان:

۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک مجهز شده‌اند

۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک مجهز شده‌اند

ایسنا/لرستان رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده ۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک در چهار شهرستان به‌تمامی امکانات مجهز شده‌اند.

محمود ثمینی در جلسه شورای اداری لرستان که ۲۶ خردادماه برگزار شد، اظهار کرد: بسیار ضرورت دارد در فرصت باقی‌مانده تا انتخابات با بهره‌گیری از امکانات، تلاش خود را برافزایش مشارکت مردمی در پای صندوق‌های اخذ رأی متمرکز کنیم.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان نظام تمام انرژی خود را برای دلسرد کردن مردم از انتخابات گذاشته‌اند، وظیفه داریم با حساسیت دوچندان برای مشارکت حداکثری و حضور مردم در انتخابات تلاش کنیم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تمامی زیرساخت‌ها و بسترها به لحاظ اجرایی، فنی، عملیاتی و امنیتی با تلاش و همکاری همه‌جانبه دست‌اندرکاران امر برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم، بی‌طرفانه و قانونمند در ۲۸ خردادماه به‌خوبی فراهم شده است.

ثمینی اضافه کرد: ناظرین، مجریان و تمامی دست‌اندرکاران در کمال بی‌طرفی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان برگزار کنند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا زمان رأی‌گیری به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۷ صبح آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۴ ادامه پیدا می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده ۴۵۳ شعبه اخذ رأی تمام الکترونیک در چهار شهرستان به تمامی امکانات مجهز شده‌اند.

ثمینی اظهار کرد: طبق قانون انتخابات پایان مهلت تبلیغات کاندیداها تا ساعت ۷ بامداد پنجشنبه ۲۷ خردادماه خواهد بود و از ساعت ۷ به بعد هیچ‌گونه فعالیت تبلیغاتی در سطح استان انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به‌منظور رعایت مباحث بهداشتی، نکاتی در قالب دستورالعمل به فرمانداران ابلاغ شده که علاوه بر اعمال آن‌ها باید نسبت به مستندسازی و اطلاع‌رسانی در صداوسیما و فضای مجازی اقدام صورت پذیرد.

معاون استاندار لرستان ضدعفونی کردن محل اخذ رأی، علامت‌گذاری در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، توجه دادن به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت فردی و تهیه ملزومات بهداشتی را در محل اخذ رأی از جمله اقداماتی عنوان کرد که در روز انتخابات باید اجرایی شوند.

ثمینی خاطرنشان کرد: به‌منظور رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، اثر انگشت درته برگ تعرفه رأی با استفاده از جوهر استامپ در روز انتخابات کاملاً حذف شده و در هیچ کدام از شعب اخذ رأی حق استفاده از استامپ برای این موضوع وجود ندارد.

وی از آخرین آمار احصا شده توسط سامانه‌ها خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱۳۱ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهری در استان با هم به رقابت خواهند پرداخت و تعداد ۷۸۲۶ نفر نیز در شوراهای روستایی کاندید هستند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به تعداد شعب اخذ رأی در سطح استان، اضافه کرد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان تعداد ۱۸۷۱ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در روز انتخابات فعالیت خواهند داشت.

ثمینی آمار ابلاغ شده از افرادی که در استان واجد شرایط رأی دادن هستند را یک میلیون و ۵۰۱ هزار و عنوان کرد که از این تعداد ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر نیز رأی اولی هستند.

وی نکته حائز اهمیت و مورد انتظار از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را رعایت و پایبندی به قانون پس از اعلام نتایج انتخابات دانست که در صورت هرگونه اعتراض به نتایج اعلام شده صرفاً باید از طریق مجاری قانونی اعتراض خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha