• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400032316968
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مردم تحت تاثیر شانتاژهای سیاسی قرار نخواهند گرفت

 مردم تحت تاثیر شانتاژهای سیاسی قرار نخواهند گرفت

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به بلوغ ملت ایران در تمامی زمینه‌های سیاسی و ...، گفت: امروز مردم به بلوغی رسیده‌اند که به‌ هیچ‌ وجه تحت تاثیر شانتاژ سیاسی برخی نامزدهای انتخاباتی و هشتگ یا کلید واژه خاص قرار نمی‌گیرند و این مسئله در رای آن‌ها تاثیر ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مالک حسنی ۲۳ خردادماه در نشست مجازی «انتخابات سیزدهم و اهمیت مشارکت حداکثری» که به همت معاونت فرهنگی و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری، ویژه دانشجویان و اعضای جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند برای انتخاب انسان و اراده مبتنی بر عقل بشر ، صبر داشته و طبق عقیده جغرافی‌ شناسانان، خلقت زمین چهار و نیم میلیارد سال طول کشیده است.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انبیای الهی یک به یک دین مبتنی بر انتخاب و اراده و تفکر را به بشریت ارائه دادند تا انسان‌ها را به بلوغ و تامل برسانند، هم‌چنان که در آیه شریفه إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا (انسان /۳) به این موضوع اشاره شده است.

وی با اشاره به برهه‌هایی از تاریخ که در یک روز، شهادت بیش از ۷۰ پیامبر الهی اتفاق افتاده است، بیان کرد: این شهادت‌ها از زمان انبیای الهی تا خاتم مرسلین(ص) و ائمه‌معصومین(س) ادامه دارد و پرسش اینجاست که خداوند چگونه به شهادت بهترین بندگانش راضی می‌شود؟ پاسخ این است که باید در جایی امام یا پیامبر پای حرفی که می‌زند بماند، جان بدهد و شهید شود تا مردم به خود بیایند و بدانند که او در سخنش جدی بوده و از راه تغییر نکرده است.

حسنی با تحلیل جامعه‌شناختی شهادت، بیان کرد: شهادت سبب به‌خود آمدن انسان‌ها می‌شود و بیانگر آن‌ است که فرد برای حرف خودش که از دل بر می‌آید، حاضر است جان بدهد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه خداوند قوه انتخاب راه و سبک زندگی را برای نیل به کمال و سعادت به انسان اعطا کرده است، ادامه داد: این حق انتخاب بسیار مهم است، بنابراین نباید تحمیلی و دیکتاتوری باشد و در حکومت اسلامی هر کسی که بتواند به روش الهی انتخاب نزدیک‌تر باشد، به متن دین نزدیک‌تر است، در همین خصوص مواجه امامان انقلاب با انتخابات را مشاهده می‌کنیم که به‌هیچ وجه ورود نداشته‌اند، مگر در مواردی که انقلاب بخواهد از مسیر اصلی منحرف شود.

وی با اشاره به بلوغ ملت ایران  در تمامی زمینه‌های سیاسی و ...، گفت: امروز مردم به بلوغی رسیده‌اند که به‌ هیچ‌ وجه تحت تاثیر شانتاژ سیاسی برخی نامزدهای انتخاباتی و هشتگ یا کلید واژه خاص قرار نمی‌گیرند و این مسئله در رای آن‌ها تاثیر ندارد.

حسنی تأکید کرد: امروز مردم دشمنی آمریکا را می‌بینند و درک می‌کنند و می‌دانند که دشمن قابل اتکا نیست و دیگر تردید ندارند که کشورهای اروپایی نیز جیره‌خوار آمریکا هستند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسلط نظام سرمایه‌داری، بیان کرد: چهار مانع در برابر انتخاب انسان‌ها وجود دارد، شیطان، نفس اماره، کشمکش‌های دنیایی و شیاطین انس و جن جزو این چهار مانع محسوب می‌شوند؛ نظام سرمایه‌داری یکی از مصادیق موانع انسی است که به تعبیر امام راحل(ره) می‌طلبد مستضعفان عالم جنگ فقر و غنا را با مستکبران جای جای عالم به‌راه بیندازند.

وی با اشاره به جمعیت 8.5 میلیاردی جهان، گفت: نظام سرمایه برای این تعداد انسان پیوسته نقشه می‌کشد، تا اراده، قدرت مدیریت، قوت و استقلال را از آنان سلب کنند؛ آنان معتقدند که زمین و امکاناتش محدود و فناپذیر اما خواسته‌های بشر نامحدود است و در پی حل این تناقض در خود هستند، لذا جنگ اقتصادی را راه می‌اندازند تا صد در صد اقتصاد جهان را در دست بگیرند.

حسنی با ذکر اینکه نظام سرمایه تلاش می‌کند انسان‌ها را در سطح پایین نگه دارد، توضیح داد: به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی زمانی ظهور کرد که از اسلام به‌ جز کالبدی باقی نمانده بود، اما با انقلاب شعارها و ارزش‌های اسلامی و روح شهادت و شجاعت و استکبار ستیزی زنده شد و این برای نظام سرمایه‌گذاری خطر بزرگی بود.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری تلاش امروز نظام سرمایه برای آسیب به انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: امروز نظام سرمایه از طریق به راه انداختن شانتاژها و پروپاگاندای رسانه‌ای و تبلیغات، ذهن و قلب انسان‌ها را نشانه رفته و کاری می‌کند که تفکر انسان‌ها در غل و زنجیر آنان باشد، آنان نقشه می‌کشند که با ایجاد نیازهای کاذب و بردگی ذهنی، نیازهایی را منطبق بر اهداف خودشان بر انسان‌ها دیکته و جای ارزش‌ها و ضدارزش‌ها را عوض کنند.

وی گفتمان انقلاب اسلامی را بسیار مهم و خطرناک برای نظام سرمایه‌داری عنوان کرد و توضیح داد: انقلاب اسلامی نظام دو قطبی عالم را در هم شکست و آنان می‌دانند که اسلام ناب انسان‌ها را بیدار و با اراده بار می‌آورد، مسلمان هرگز به اندک در دنیا قانع نمی‌شود و در جستجوی معنویت و وجدانی بیدار هستند، بنابراین انتخاب ایران انتخاب یک کشور نیست بلکه جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حسنی به منابع غنی کشور اشاره و تأکید کرد: هفت درصد منابع و یک درصد جمعیت جهان در ایران قرار دارد و اگر چنین ظرفیتی بخواهد به خود بیاید و اراده استوار داشته باشد، تبدیل به یک قدرت بزرگ خواهد شد.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری نهادهایی نظیر سازمان ملل، یونسکو، یونیسف و ... را محصول مدیریت شده نظام سرمایه دانست و اضافه کرد: این نهادها را در خاک کشور خودشان علم می‌کنند، حال آن که تأثیری بر بشریت ندارند چرا که غرب نسخه‌ای برای بشر می‌پیچد که قدرت مدیریت را از او سلب کرده و خروجی این دست نهادها نیز محصول دست خودشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha