• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۵:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400032215274

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مطرح کرد:

رونق در حوزه کتاب و کتابخوانی با طرح‌های فصلی فروش کتاب

رونق در حوزه کتاب و کتابخوانی با طرح‌های فصلی فروش کتاب

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب در شش سال گذشته موجب ایجاد رونق در حوزه کتاب و کتابخوانی فارس شده است.

صابر سهرابی درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها گفت: اختصاص یارانه به مردم برای خریداری کتاب با هدف آشتی آن‌ها با حوزه ادب و فرهنگ است که در استان فارس نیز با توجه به این‌که از سال ۱۳۹۹ به عنوان پایتخت کتاب بود اجرای این طرح‌ها دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد فارس، او ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا بخش عمده برنامه‌های کتاب و کتابخوانی ما در سطح استان به بستر فضای مجازی و اینترنت منتقل شده و اجرای این طرح نیز کمک زیادی به توسعه برنامه‌های کتابی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به استقبال مردم از طرح‌های فصلی فروش کتاب طی سال‌های گذشته نیز توضیح داد: در شهر شیراز استقبال نسبت به سراسر کشور خوب و قابل توجه بود و امسال نیز با شروع ثبت‌نام بیش از ۳۰ کتابفروشی در استان ثبت‌نام کرده‌اند و بخش عمده کتابفروشان برای اجرای طرح آمادگی دارند.

سهرابی همچنین درباره اطلاع‌رسانی درباره بهارانه کتاب ۱۴۰۰ اظهار کرد: با صداوسیمای استان، رسانه‌های برخط و مکتوب نیز ارتباط گرفته‌ایم تا اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده‌ای در این حوزه انجام دهند.

او با بیان این‌که معرفی، توضیح و تبین طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله اقداماتی است که در این ایام انجام می‌شود، مطرح کرد: تلاش داریم در این دوره حضور پررنگ‌تری در این طرح‌ها داشته باشیم، زیرا کتاب و کتابخوانی از اولویت‌های ما در حوزه فرهنگ به شمار می‌آید.

سهرابی در خصوص استقبال مردم استان فارس از برنامه‌های کتابی گفت: در نمایشگاه‌های کتاب استانی یا طرح‌هایی همچون طرح‌های فصلی فروش کتاب مردم استان به‌خصوص شهر شیراز با توجه به سابقه و تمدن فرهنگی خود از آن استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha