• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400032114978
  • خبرنگار : 50177

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

انجام ۷۵۰۰ هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب‌دار لرستان

انجام ۷۵۰۰ هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب‌دار لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشت گونه‌های درختی و گیاهی با نیاز آبی کمتر جایگزین گیاهان و درختان با نیاز آبی بیشتر می‌شود.

دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم امروز جمعه ۲۱ خرداد  در سفر به دورود و بازدید از طرح توسعه کشت باغات دیم در اراضی شیبدار این شهرستان اظهار کرد:تاکنون ۷۵۰۰ هکتار کشت باغات دیم در اراضی شیب‌دار استان لرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار ۴۵۰۰ هکتار توسط سازمان جهاد کشاورزی  لرستان و ۳۰۰۰ هکتار توسط اداره کل منابع طبیعی استان اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در این اراضی گونه‌های بادام، انجیر، انگور و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، سیاه دانه، گشنیز، آویشن و رزماری کشت شده است.  

حسنی مقدم با اعلام اینکه چال‌کنی و تهیه نهال به صورت رایگان در اختیار مجریان طرح توسعه کشت باغات در اراضی شیبدار قرار می‌گیرد، افزود: با توجه به کمبود منابع آبی سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر این است کشت گونه‌های درختی و گیاهی با نیاز آبی کمتر را جایگزین گیاهان و درختان با نیاز آبی بیشتر کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا کشت گونه‌های آجیلی مانند بادام  که نیاز آبی کمتری داشته و سوددهی و ارزآوری بالاتری دارند در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: توسعه کشت گردوی رقم پکان برای مناطق گرمسیر استان که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار باشد و همچنین توسعه کشت تمشک در مناطق سردسیر استان از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به همراه مهندس صالحیان، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مهندس کیان‌ فر مدیر باغبانی استان و  دکتر اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دورود از طرح ۱۲۰ هکتاری باغات دیم اراضی شیبدار صنایع دفاع دورود و کشت باغات دیم منطقه میدانک این شهرستان بازدید و توصیه های فنی در خصوص تغذیه، آبیاری، هرس و احداث سامانه های آبگیر ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha