• پنجشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400032014606
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان خبرداد

اصلاح خط حریم شهر همدان از ۲۵۰۰متر به ۲۲۰۰متر

اصلاح خط حریم شهر همدان از ۲۵۰۰متر به ۲۲۰۰متر

ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان از اصلاح خط حریم شهرهمدان از ۲۵۰۰متر به ۲۲۰۰متر خبردادو گفت:اصلاح خط حریم شهرهمدان از ۲۵۰۰متر به ۲۲۰۰متر گام مهمی برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست همدان است.

به‌گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزائی در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان به‌مناسبت هفته محیط زیست با تبریک هفته محیط زیست ،گفت: محیط زیست ومنابع طبیعی مسئله جناحی نیست، حفظ حریم محیط زیست ومنابع طبیعی یک وظیفه ومسئولیت عمومی است وهمه باید در حفظ محیط زیست وطبیعت مشارکت  فعالانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی ازمطالبات جدی فعالان زیست محیطی توجه به منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب وتصرف اراضی ملی است، افزود: با تأکیدات اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ومنابع طبیعی وطرح وتصویب در کمیته امورزیر بنایی استان همدان و تلاش مجدانه کارشناسان منابع طبیعی، خط حریم شهرهمدان از ۲۵۰۰ متر به ۲۲۰۰ متر اصلاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان تصریح کرد: خوشبختانه دراصلاح این حریم بیش از۲۶۶۰هکتاراراضی ملی شده که قبلاً جزء حریم شهری محسوب می‌شد و در اختیار مسکن وشهرسازی بوده به اراضی منابع طبیعی بازگشت داده شد.

خزائی ادامه داد: این طرح برای تصویب به شورای عالی معماری وشهرسازی کشور ارسال شده که امیدواریم به‌زودی تصویب وبه استان ارسال شود که این موضوع بخشی از دغدغه فعالان زیست محیطی وطبیعت دوستان همدان را برطرف می‌کند.

وی با تأکید بر تعاملات محیط زیست ومنابع طبیعی، گفت: سیاست‌های توسعه‌ای در برخی موارد موجب مشکلات زیست محیطی می‌شود و باید به توسعه پایدار توجه جدی شود.

این مقام مسئول یادآور شد: مردم مهمترین ومؤثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها ومراتع برعهده دارند و به مشارکت مردم در همه جنبه‌ها اعتقاد داریم اما  حفظ وحراست از منابع طبیعی و انفال را باید با قدرت برای نسل‌های آینده دنبال کنیم به‌طوریکه تخریب منابع طبیعی خط قرمز ماست.

وی گفت: بر خلاف تصور، عرصه‌های مراتع دارای گونه‌های گیاهی وجانوری بسیاری است و مراتع زمین خالی نیست و نباید به این دید به مراتع نگاه کرد.

 وی با اشاره به پارک جنگلی سد اکباتان، خاطرنشان کرد: ما این پارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری را به شهرداری احاله مدیریت کرده‌ایم  ودر طراحی وتوسعه این پارک‌های جنگلی باید چارچوب‌ها وضوابط توسعه‌ای وتوجه به اسناد بالادستی وحفظ منابع طبیعی به‌طور کامل رعایت شود و عبور از ضوابط را نمی‌پذیریم.

خزائی با اشاره به مسائلی از جمله فرسایش خاک و گرد وغبار محلی، اظهارکرد: این مسائل باید در دراز مدت کنترل شود تا بحران‌های بیشتری ایجاد نکند و توسعه اراضی کشاورزی و بهره‌برداری از آب‌های سرزمینی مسائل چالش برانگیز حوزه منابع طبیعی و محیط زیست است.

وی یادآور شد: منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست در یک راستا فعالیت می‌کنند و در برخی جهات نیز با همکاری یکدیگر به رفع چالش‌ها و مسائل می‌پردازند.

اصلاح خط حریم شهرهمدان،گام مهمی برای حفظ منابع طبیعی ومحیط زیست شهر است

محسن جعفری نژاد بسطامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در این دیدار گفت: تلاش مسئولین استانی و منابع طبیعی برای کاهش خط حریم همدان والحاق آن به اراضی تحت تملک منابع طبیعی، گام مهمی در حفظ محیط زیست شهر همدان وستودنی است.

جعفری نژاد تصریح کرد: اصلاح خط حریم شهرهمدان از۲۵۰۰ متر به ۲۲۰۰ متر وبازگشت اراضی به منابع طبیعی نقطه عطفی دراقدامات منابع طبیعی است که این مهم بخشی از دغدغه فعالان محیط زیست وطبیعت دوستان همدان را برطرف می‌کند.

وی افزود: تخلفات صید و شکار از مسائل ماست اما مسائل تالاب‌ها و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی دغدغه جدی‌تری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha