• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400031914236

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان:

امروزه ساختار اقتصادی کشور بر اساس نوآوری و خلاقیت بنا می‌شود

امروزه ساختار اقتصادی کشور بر اساس نوآوری و خلاقیت بنا می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کارآفرینان در توسعه و پیشرفت کشور نقش بسیار پررنگی دارند. امروزه ساختار اقتصادی کشور بر اساس نوآوری و خلاقیت بنا می‌شود.

حمیدرضا پناه امروز ۱۹ خردادماه در مراسم سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر خراسان رضوی در خصوص نقش کارآفرینان اظهار کرد: امروز نقش کارآفرین در اقتصاد و ساختار اقتصادی کشور نسبت به گذشته کاملا متفاوت است.

وی افزود: کارآفرینان در توسعه و پیشرفت کشور نقش پررنگ و سازنده‌ای دارند. امروزه ساختار اقتصادی کشور بر اساس نوآوری و خلاقیت بنا می‌شود. یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌های مرتبط با کارآفرینان و فعالیت‌هایشان، رواج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد خلاقیت در جهت توسعه اقتصاد کشور است. نکته بعدی حائز اهمیت، مبحث شناسایی کارآفرینان و معرفی آنها به جامعه است، مخصوصا کارآفرینان جوان. همچنین ایجاد یک فضای تعاملاتی و مشارکتی میان بخش‌های مختلف اقتصادی، پیدایش هم‌افزایی در فعالیت‌ها،حمایت معنوی و اعتماد به کارآفرینان از جمله موارد مهم در این زمینه است. 

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص چگونگی تایید فعالیت کارآفرینان گفت: در سال گذشته با توجه به محدودیت‌هایی که ویروس کرونا ایجاد کرد ثبت‌نام کارآفرینان صورت نگرفت و ثبت‌نام‌های موجود مرتبط به سال ۱۳۹۸ است. با توجه به آماری که در سامانه ثبت‌نام اعلام شد، ۲۴۳ نفر در سامانه ثبت نام کردند و در مرحله اول حدودا ۱۴۳ نفر حذف شدند و ۵۳ نفر با بررسی‌های میدانی تایید شده و به مرحله دوم راه پیدا کردند و سپس از این آمار ۳۰ نفر برگزیده شده و از این ۳۰ نفر، ۹ کارآفرین به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند. 

در ادامه این مراسم  محمدحسین روشنک،رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی نیز با بیان این که در عمل هیچ حمایت و دید مثبتی نسبت به کارآفرینان وجود ندارد، اظهار کرد: کارآفرینی در حال حاضر جزء مرغوب‌ترین کلمات برای به زبان آوردن است. در شرایط مختلف از اسم و رسم کارآفرین استفاده می‌شود اما در عمل هیچ دید مثبتی نسبت به کارآفرینان وجود ندارد. در جلساتی که معاونین وزرا نیز در آن حضور دارند، هنوز از کارآفرین به خوبی یاد نمی‌شود. انتظار ما از وزاتخانه این است که نگاه اساسی و مثبت به کارآفرینی ایجاد شود. کارآفرین در جامعه نه فقط به پاداش بلکه به احترام نیازمند است. سال‌هاست که ما به دنبال تهیه کارت برای کارآفرینان هستیم زیرا این مسئله برای آنان کاربردی و مهم است. 

سپس مرتضی کرواسی، یکی از کارآفرینان برتر و برگزیده به بیان مشکلات موجود در حوزه صنعت پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین معضلاتی که امروزه گریبانگیر بخش صنعت شده، قطعی برق است و همه همکاران ما در این زمینه شکایت دارند. جلسات متعددی با مدیران بخش‌های مختلف ایجاد شده اما تا کنون تصمیمی مبنی بر عدم قطعی برق در صنایع گرفته نشده است. 

وی ادامه داد : یکی از مشکلات دیگر که مستقیما به حوزه صنعت مرتبط است تربیت نیروی انسانی ساده، ماهر و نیمه ماهر است. تامین نیروی انسانی تبدیل به یکی از دغدغه‌های بخش صنعت شده است و متاسفانه ما حتی در تامین و تربیت نیروی انسانی ساده نیز مشکلاتی داریم. اگر با همین رویه کنونی پیش‌برویم،تا سال آینده با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم شد. 

کرواسی موضوع تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات بخش  صنعت عنوان کرد و افزود: بعضی از دغدغه‌های کارآفرینان و فعالان بخش صنعت در خصوص تامین اجتماعی است و این موضوع را می‌توان با ایجاد اتاق‌ فکرهای متعدد بررسی و حل کرد. اگر ما کارآفرینی را نوعی جهاد می‌دانیم پس باید بسترسازی مناسبی نیز برایش انجام بدهیم. همچنین ما یدک‌کش چیزی به نام یارانه تولید هستیم که تا به امروز نه من و نه هیچ‌کدام از همکاران من چنین چیزی را دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha