• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400031310179
  • خبرنگار : 71616

محصولات مدیران خودرو در کارخانه همچنان گرانتر از بازار!

محصولات مدیران خودرو در کارخانه همچنان گرانتر از بازار!

گروه خودروسازی مدیران‌خودرو با سابقه اینکه علاقه بسیاری به بالا بردن قیمت‌ محصولات در فواصل زمانی کوتاه داشته، همچنان قیمت محصولات خود را در فروش نقدی و اقساطی نسبت به سال گذشته تغییر نداده اما مبلغ وام تخصیصی را بالاتر برده است. البته این در حالی است که قیمت محصولاتش در بازار ارزان‌تر از کارخانه است و این اختلاف قیمت حدود ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش ایسنا، طی دو سال اخیر، چندین بار اتفاق افتاده است که گروه مدیران‌خودرو در عرضه محصولات خانواده چری‌ منتظر فرصتی بوده تا قیمت محصولات خود را با توجیه افزایش هزینه‌های تولید، افزایش قیمت مواداولیه و قطعات و... بالا ببرد. حتی سال گذشته نیز پس از افزایش قیمت‌های فصلی مصوب شورای رقابت که بیشتر برای محصولات دو خودروساز بزرگ اجرا شده بود، قیمت محصولاتش را بالا برد. این در حالی است که پیش‌تر گاها این افزایش قیمت در ماه‌های متوالی و بعضا فواصل زمانی بسیار کوتاه‌تر اتفاق می‌افتاد.

موضوع گران‌فروشی‌های مدیران‌خودرو حتی به نرخ‌هایی بالاتر از قیمت‌های بازار یا افزایش‌های پی‌درپی در فواصل زمانی کوتاه‌، سبب تعزیراتی شدن این شرکت شد اما باز عاملی برای توقف رویه آن نبود.

باتوجه به اینکه مدیران‌خودرو از جمله شرکت‌های خودروسازی بوده است که در سال گذشته پس از اعلام افزایش قیمت‌های فصلی مصوب شورای رقابت، قیمت محصولات خود را تغییر می‌داد و مشمول افزایش قیمت می‌کرد اما این بار علیرغم اینکه نزدیک به یک ماه از صدور مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا با هدف متعادل‌سازی قیمت در بازار خودرو توسط شورای رقابت و براساس تورم بخشی یکساله می‌گذرد، شرکت مدیران‌خودرو هنوز برای سال ۱۴۰۰ قیمت جدیدی اعلام نکرده است. 

در لیست فروش محصولات MVM و چری این شرکت، قیمت نقد و اقساط محصولات مدل‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ یکسان است و تنها مبلغ وام تخصیصی به خودروها تغییر کرده و میزان پیش‌پرداخت‌ها در فروش اقساطی بیشتر شده است.

قیمت بازار ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان ارزان‌تر از کارخانه

در سه ماه اخیر مدیران‌خودرو قیمت محصولات خود را افزایش نداده چرا که قیمت محصولاتش در بازار بسیار ارزان‌تر است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت محصولات این شرکت در بازار از ۴۹ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان تا ۱۴۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر، قابل معامله است.

بطور مثال در گروه محصولات مدیران خودرو، قیمت MVM ۳۱۵ پلاس اتوماتیک در کارخانه ۴۲۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان است که در بازار ۸۶ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر و با قیمت ۳۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. MVM X۵۵ اتوماتیک اکسلنت اسپورت با نرخ ۸۵۶ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و MVM X۵۵ اتوماتیک اکسلنت با نرخ ۸۴۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان از سوی کارخانه قیمت‌گذاری شده‌اند اما در بازار آزاد به ترتیب ۱۲۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و ۱۴۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر تعیین قیمت شده‌اند و به ترتیب ۷۳۵ و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

MVM X۳۳ S اسپورت اتوماتیک که از سوی کارخانه ۵۹۹ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان قیمت‌گذاری شده، در بازار ۴۹ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان ارزان‌تر و با قیمت ۵۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین MVM X۲۲، مدل اتوماتیک اکسلنت اسپورت ۴۹۸ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است که در بازار ۴۳۸ میلیون قیمت دارد و بدین ترتیب در بازار ۶۰ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر است.

همچنین در برند چری، آریزو ۵ توربو ۱۰۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و تیگو ۵ IE حدود ۸۴ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان در کارخانه گران‌تر از بازار آزاد است. آریزو ۵ در کارخانه ۶۲۶ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و تیگو ۵ IE هم ۷۵۲ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان میلیون تعیین قیت شده‌اند اما در بازار قیمت آن‌ها به ترتیب ۵۲۵ میلیون تومان و ۶۶۸ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

آریزو ۶ نیز که در بازار ۷۴۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده توسط کارخانه ۸۷۳ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان (۱۲۸ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان گران‌تر) تعیین قیمت شده و تیگو ۷ هم به‌عنوان گران‌ترین خودروی این شرکت ۹۹۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان قیمت دارد که در بازار ۱۳۱ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان ارزان‌تر و معادل ۸۶۰ میلیون تومان است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۲۰:۵۷

قیمت بالایه ۲۰۰ میلیون اختلاف داره ضایعات چینی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۲۱:۰۶

گرونفروش قرن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۲۲:۰۶

حالا بیاد ارزونتر کنه اگر انجام داد،فقط یاد گرفتن تو گرون کردن از هم سبقت بگیرن!مردم بدبخت باید به یک ماشین چینی۵۰۰میلیون بده،واقعا جائی تاسف داره.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۰۱:۳۱

قیمت کارخانه را اینقدر بالا میبرند تا مردم به همان قیمت بالای بازار راضی شوند به مرگ میگیرند تا به تب راضی بشن با این قیمتها کسی نمیتونه بخره اگرم بتونه نمی ارزه بخره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۰۳:۲۰

۰ تیگو میخرم ۱۴۰۰ صفر با گارانتی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۰۵:۴۹

قیمت این شرکت وحشتناک است. چه کسی پاسخگو است. هیچ کس

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۰۶:۵۰

قیمتها در ایران بر اساس کیلومتری هست ،داستان پیاده و سواره است هر چقدر بدوی که به اون برسی ، هیچ وقت نمیرسی اصول معینی در قیمتها وجود ندارد ، یه زمانی سایت دیوار رو برای نشان دادن قیمتها نزاشتند که قیمتهای غیر واقعی رانشان میده ، حالا میبینی که اینها میخاستند سیاست غلط خودشون را به مردم دیکته کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۰۸:۵۵

واقعا متاسفم برای واحد های نظارتی که هیچ واکنشی و اقدامی در رابطه با گران فروشی شرکت مدیران خودرو انجام نمیدن و همچنین متاسفم برای مردم که از این شرکت خرید میکنن بخدا اگه مردم متحد باشن میشه تو دهنی محکمی به این شرکت زد جان بچه هاتون نخرید نخرید نخرید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۰:۳۳

کارمندان با حقوق 5000000تومانی نمی توانند ماشین خریداری کنند

avatar

فقط نخرید نخرید نخرید حیف پول بدید این ماشین های بی کیفیت چینی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۶:۵۶

مرد ، تا چه حد گرانی ، طی سه سال گذشته دلار ۶ برابر شده اما قیمتهای خودرو در مدیران خودرو ۱۰ تا ۱۲ برابر شده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۷:۴۹

شهر که شلوغ میشه قورباغه هفت تیر کش میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۵ ۱۱:۵۲

سلام اصلااین ماشین های بدون کیفیت چینی روچه کسی واردمیکنه یامنتاژمیکنه که به قیمت لامبرگینی به ما میدن باباقیمت اینایک سوم این هم نیست مثل قبل اینااین ماشین های بی کیفیت روبایدزیر۱۵۰میلیون بدن انشاالله تحریم ها برداشته بشن ماشینای خوب اروپایی واردبشن ازدست این ماشینای چینی بی کیفیت چندبرابرقیمت راحت بشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۲ ۱۷:۵۸

...هر کی دوست نداره بره سایپا و ایران خودرو بخره

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۳۸

دو دو تا میشه سه تا؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۹ ۱۱:۵۶

درسته که گرانی بد است و گرافروشی بدتر اما من تعجب میکنم اونایی که از ماشین چینی انتقاد میکنن و میگن گرونه و ضایعات هستش و ...چطور دنای ایرانی رو که سمند پیشرفته هستش یا 207 ی که هر تیکش مال یه کشوره رو حاضرن 400-500 پول بدن ؟لااقل ماشین چینی دیگه هر تیکش ساخت یه جا نیست میدونی که چینیه.و لطفا اگر لطف کنید برای یک دقیقه هم شده از پشت آهن قراضه های ایرانیتون پا شید پشت یه ماشین چینی بشینید بعد ببینید میارزه یا نه .دقیقا همین تحولی که 30 سال پیش کره در لوازم الکتریکی خودش در زمانی که ژاپن حرف اولو میزد،ایجاد کرد و هیچکس حاضر به نگاه کردن بهشون نبود و میگفتن کره ای هستش و بازار مشترکه و اینا ،الان چین هم داره همون تحول رو در صنعت خودرو سازی خودش ایجاد میکنه و تا حداکثر 5 سال دیگه آرزوی داشتن یه ماشین چینی به دل هممون میمونه.والسلام