• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400031310152
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندارهمدان خبرداد

تصفیه‌خانه فاضلاب همدان تیرماه افتتاح می‌شود

تصفیه‌خانه فاضلاب همدان تیرماه افتتاح می‌شود

ایسنا/همدان استاندار همدان گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب همدان که یکی از بهترین پروژه‌های کشور و کم‌نظیر در خاورمیانه است، تیرماه با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

سیدسعید شاهرخی پنج‌شنبه ۱۳ خردادماه در حاشیه بازدید از سد اکباتان و تصفیه‌خانه همدان با اشاره به اینکه برای پروژه تصفیه فاضلاب شهر همدان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: در سال‌جاری با کاهش ۴۰ درصدی نزولات مواجه بودیم که زنگ خطری است و باید منابع آبی به دقت مدیریت شود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری مردم در این زمینه، بیان کرد: طی سه سال گذشته سه سد در استان افتتاح و آبگیری شدند و ذخیره مطمئنی محسوب می‌شوند، همچنین بر اساس برآورد صورت گرفته اگر مردم در استفاده از آب همکاری و صرفه‌جویی کنند چالش عمده‌ای در سراسر استان نخواهیم داشت.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه آب در اختیار داریم، اظهار کرد: برای استقاده از منابع آبی علاوه بر آب شرب بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری نیز نیاز به استفاده از آب برای ادامه فعالیت دارند.

وی پروژه تصفیه فاضلاب شهر همدان را تبدیل تهدید به فرصت دانست و افزود: ورودی فاضلابی که از شهر همدان جمع‌آوری و به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود حدود ۸۰۰ لیتر در ثانیه است که در فازهای بعدی تا ۱۲۰۰ لیتر گنجایش دارد و خروجی آن بهترین آب برای صنعت و کشاورزی است، همچنین بخشی از گاز و کود مورد نیاز استان نیز تأمین می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ طرح در استان در حال ساخت است، اضافه کرد: حداقل ۵۰ درصد از این پروژه‌ها تا آخر سال به نتیجه می‌رسد و نیاز به زیر ساخت دارد.

شاهرخی ادامه داد: با تلاشی که در حوزه زیرساخت‌ها در استان انجام شده مشکلی برای تأمین آب و برق واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای حمایت از تولید، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه استان توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها است و امکانات لازم به صورت متناسب تهیه شده است، تصریح کرد: همدان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد و بر همین اساس نیاز به توسعه زیرساخت، مطالعه مناسب، ایجاد شهرک‌های صنعتی و  منطقه ویژه دارد.

شاهرخی یکی از اقدامات ارزنده سال‌جاری را شبکه‌های جمع آوری فاضلاب دانست و گفت: یکی از موارد مهم در بخش تولید حمایت از تولید و گسترش آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha